Skuteczne i bezbolesne rozstanie jest możliwe. Sprawdź jak to zrobić w najwygodniejszy sposób.
Jak wypowiedzieć umowę o konto? Jak zamknąć konto? To pytania dość często przewijają się w komentarzach pod opisem promocji związanych z otwarciem konta osobistego. Prędzej lub później przyjdzie bowiem chwila zamknięcia takiego konta - bo pewnie rzadko kto zakłada, że raz otwarte konto będzie nam służyło dożywotnio ;)
[Ostatnia aktualizacja: luty 2024]
Poniżej znajdziesz przegląd, dzięki któremu dowiesz się, w jaki sposób można wypowiedzieć umowę o konto w Twoim banku: gdzie należy wysłać list, a gdzie można zadzwonić. A w wielu bankach można to też zrobić w o wiele wygodniejszy sposób - wyklikując odpowiednią dyspozycję w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
Okres wypowiedzenia umowy o konto standardowo wynosi do 30 dni (może, ale nie musi być krótszy, jeśli nie posiadasz karty do konta). I to chyba jedyny wspólny element - przy zamykaniu kont każdy bank ma swoje zasady i procedury. Dowodzi tego chociażby sposób, w jaki można złożyć wypowiedzenie umowy o konto. Niektóre banki dają taką możliwość wyłącznie w placówkach, inne jednak nie robią klientowi "pod górkę" i pozwalają zrezygnować z konta przez infolinię czy bankowość internetową. Co bank, to inne zwyczaje.
Co zrobić przed zamknięciem konta?
Po decyzji o zamknięciu konta, ale jeszcze przed złożeniem wypowiedzenia, warto wykonać kilka ważnych czynności:
- jeśli konto zostało otwarte w promocji z premią czy nagrodą, sprawdź czy obowiązywał (a jeśli tak to jak długo) okres lojalnościowy. Przedwczesne zamknięcie konta może Cię kosztować np. zwrot części lub całości gratyfikacji [Aktualizacja: choć to już porada z dawnych czasów - obecnie takich zobowiązań banki w praktyce nie wymagają]
- zapisz historię konta - wyciągi można pobrać np. w formie plików PDF, CSV, XLS
- pobierz potwierdzenia najważniejszych transakcji w formacie PDF (kiedyś nieoczekiwanie mogą Ci się przydać potwierdzenia opłacenia rachunków za media albo opłacenia składek do ZUS lub US. Warto też zapisać potwierdzenia wpływu wynagrodzenia - to na wypadek sytuacji starania się o kredyt - wówczas bank może poprosić o takie potwierdzenia za okres 3, 6, a czasem nawet 12 ostatnich miesięcy)
- jeśli numer zamykanego rachunku masz zapisany w szablonach przelewów w bankowości internetowej swych kont w innych bankach, usuń je czym prędzej: unikniesz w przyszłości omyłkowego przelewu na konto, które zamkniesz.
Jeśli zdecydujesz się na wysłanie wypowiedzenia listem możesz skorzystać z udostępnionego przez bank wzoru (ale udostępnia je zaledwie kilka banków). W wypowiedzeniu nie jest jednak ważny formularz, ale treść, która powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje. Wówczas nie ma prawa nastąpić sytuacja, w której bank odmówiłby Ci wykonania dyspozycji. Możesz skorzystać z poniższego wzoru:
Pod wypowiedzeniem podpisz się zgodnie z kartą wzoru podpisu (jeśli takowy w banku składałeś).Wysyłając list koniecznie pamiętaj nadać go jako list polecony. Będziesz mieć potwierdzenie wysłania dokumentu i możliwość śledzenia przesyłki (włącznie z informacją czy list już dotarł).
Jak w praktyce wyglądają dopuszczalne sposoby złożenia wniosku o zamknięcie konta w poszczególnych bankach? Sprawdź poniżej. Pamiętaj jednak, że regulacje banków się zmieniają i dostępna opcja może zniknąć lub na odwrót - w danym banku przybędzie nowa opcja. Wpis ten, dzięki zgłoszeniom Czytelników, jest jednak na bieżąco aktualizowany. Gdy zauważysz zmianę, koniecznie napisz komentarz lub daj znać na kontakt@bankobranie.pl. Pomożesz innym osobom, które czytają niniejszy post.
Sposoby zamykania kont w poszczególnych bankach
Aion Bank
- czat w aplikacji mobilnej banku
Alior Bank (w tym klienci byłego banku T-Mobile Usługi Bankowe)
Bank Pocztowy (w tym dawny Envelobank)
Inteligo
mBank
Pekao SA (w tym klienci dawnego Idea Banku)
Zamykasz konto, chcesz otworzyć nowe? Bądź na bieżąco z bankowością i bankobraniem, by nie przegapić najważniejszych zmian, jak i świetnych promocji, w których możesz zyskać najwięcej. Zapisz się na bezpłatny newsletter - w prezencie otrzymasz eBooki, które ułatwią Ci zarabianie na promocjach bankowych:
Źródło grafiki: freedigitalphotos.net
- placówka banku (lista oddziałów)
- list (adres: Alior Bank S.A. ul. Łopuszańska 38 D 02-232 Warszawa) - saldo rachunku powinno wynosić 0,00 zł
- bankowość internetowa Alior Online (Moje sprawy → Dyspozycje, opinie i potwierdzenia) lub aplikacji Alior Mobile (zakładka „Wiadomości”)
- infolinia, pod numerem 19 502
W tym banku, oprócz zamknięcia konta, warto dopilnować zamknięcia dostępu do bankowości elektronicznej - w ten sposób nie będziesz sobie blokować możliwości złożenia wniosku o konto w przyszłości (np. gdy pojawi się jakaś promocja, która będzie wymagać zawnioskowania o konto poprzez stronę internetową).
- placówka banku (lista oddziałów)
- list (adres: Bank Pocztowy S.A. Centrala Bydgoszcz, ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz)
- mail (informacja@pocztowy.pl) - wysłać należy skan wypełnionego i własnoręcznie podpisanego formularza wypowiedzenia
- placówka banku (lista oddziałów)
- list (adres: BNP Paribas, ul. Kasprzaka 2, 01-211 Warszawa) - jeśli na koncie będzie więcej niż 20 zł bank nie może go zamknąć, wówczas należy samodzielnie wypłacić te pieniądze lub zlecić przelew , zgodnie z informacją konsultanta banku wypowiedzenie pisemne powinno zawierać PESEL jak również rodzaj, serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer zamykanego konta
- infolinia (500 990 500 lub 22 134 00 00) - złożenie dyspozycji w ten sposób jest możliwe pod warunkiem, że zamykane konto jest ostatnim produktem w BNP Paribas
W tym banku, oprócz zamknięcia konta, dopilnuj zamknięcia umowy ramowej (która spowoduje zablokowanie dostępu do bankowości elektronicznej) - w ten sposób nie będziesz sobie blokować możliwości złożenia wniosku o konto w przyszłości (np. gdy pojawi się jakaś promocja, która będzie wymagać zawnioskowania o konto poprzez stronę internetową).
- placówka banku (lista oddziałów)
- list (adres: Bank Ochrony Środowiska S.A., Ul. Żelazna 32, 00-832 Warszawa)
- placówka banku (lista oddziałów)
- list (adres: Bank Handlowy w Warszawie S.A., Biuro Obsługi Rachunków Klientów Detalicznych, ul. Pstrowskiego 16, 10-602 Olsztyn)
- infolinia (złożenie oświadczenia o wypowiedzeniu przez CitiPhone, po przeprowadzonej weryfikacji CitiPhone PINem)
- bankowość internetowa (Citibank Online: Kontakt>Napisz nową wiadomość>Napisz nową wiadomość > Dyspozycje > Rachunki Osobiste/Oszczędnościowe > Zamknięcie konta głównego w PLN > Kategoria Rachunki osobiste. W treści dyspozycji wybierz numer rachunku, którego dotyczy rezygnacja)
- placówka banku (lista oddziałów)
- list (adres: Credit Agricole Bank Polska S.A., Biuro Rzecznika Klienta, ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław)
- placówka banku (lista oddziałów)
- list (adres: VeloBank S.A., Rondo Ignacego Daszyńskiego 2C, 00-843 Warszawa)
- infolinia (pod numerem 664 919 797)
- bankowość internetowa i aplikacja (Oferty – Obsługa – Konta – Wypowiedzenie umowy rachunku)
- placówka banku (lista oddziałów)
- list (adres: ING Bank Śląski, ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice). W dyspozycji należy wpisać poniższe dane: imię i nazwisko, pełny adres zamieszkania, PESEL (jeśli nie mieszka się na terenie Polski, nie jest on wymagany) rodzaj, serię, numer i datę ważności dowodu tożsamości, 26 cyfr numeru konta do zamknięcia oraz numer konta, nazwa banku, na który ING przekazać pozostałe na koncie pieniądze.
- w bankowości internetowej Moje ING (kliknięcie w kółko z nazwą konta do zamknięcia->zjechanie na dół strony->wejście w opcję ,,Zamknij konto"->potwierdzenie)
W tym banku, oprócz zamknięcia konta, warto dopilnować zamknięcia dostępu do bankowości elektronicznej - w ten sposób nie będziesz sobie blokować możliwości złożenia wniosku o konto w przyszłości (np. gdy pojawi się jakaś promocja, która będzie wymagać zawnioskowania o konto poprzez stronę internetową).
- list (adres: Inteligo Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. Kancelaria, ul. Partyzantów 15, 22-411 Zamość) - wzór wypowiedzenia na stronie banku
- mail (inteligo@inteligo.pl - wyłącznie dla osób korzystających z bezpiecznego podpisu elektronicznego - podpis kwalifikowany)
Z formularzy dostępnych w lokalizacji inteligo.pl -> "Pomoc" -> "Pliki do pobrania" ("Formularze dotyczące konta Inteligo") należy wybrać adekwatny do rodzaju zamykanego konta, następnie wypełnić i przesłać do banku.
- placówka banku (lista oddziałów)
- list (adres: mBank S.A. Bankowość Detaliczna Skrytka Pocztowa 2108, 90-959 Łódź 2)
- w bankowości internetowej (Pomoc-Załatw swoje sprawy – Inna sprawa, a następnie Kategorie – Rachunki - Wypowiedzenie umowy w całości oraz w części dotyczące rachunku osobistego i firmowego), wniosek należy potwierdzić hasłem sms lub mobilną autoryzacją.
- infolinia (42 6 300 800 lub 801 300 800), niezbędny będzie identyfikator klienta i telekod
- połączenie z ekspertem mBanku online audio lub video
- placówka banku (lista oddziałów)
- list (adres: Bank Millennium S.A., ul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa)
- infolinia (22 598 40 40 lub 801 331 331) po zalogowaniu Millekodem i H@słem1
- bankowość internetowa - klikając w swe imię i nazwisko (w prawym górnym narożniku) z rozwijalnego menu wybierz "Wnioski i umowy" i dalej: "Zamykanie konta".
W piśmie należy podać: nazwę oraz numer konta, którego dotyczy rezygnacja, swoje dane osobowe jak: PESEL, numer i serię dowodu osobistego oraz adres zamieszkania.
Nest Bank (w tym wcześniejszy Bank Smart i BIZ Bank)
- placówka banku (lista oddziałów - przewiń stronę nieco w dół)
- list (adres: Nest Bank SA ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa) - gotowy wniosek o zamknięcie konta na stronie banku
- infolinia (22) 438 41 41 z użyciem kodu TelePIN
- mail (kontakt@nestbank.pl) - wysłać należy skan wypełnionego i własnoręcznie podpisanego formularza wypowiedzenia umowy o konto. Dokument podpisać można także za pomocą profilu zaufanego ePUAP, lub podpisem elektronicznym kwalifikowanym.
- bankowość internetowa lub aplikacja mobilna (Centrum kontaktu - wnioski i dyspozycje- nowy wniosek- inne- dyspozycje klienta- złóż wniosek- zamknięcie rachunków)
- placówka banku dane Oddziałów Banku dostępne są na stronie internetowej Banku tutaj)
- list (adres: Bank Pekao SA - Centrala, ul. Żubra 1, skrytka pocztowa 1008, 01-066 Warszawa)
- bankowość internetowa (należy najpierw złożyć internetowe zapytanie o możliwość zamknięcia rachunku; w tym celu trzeba przejść w Pekao24 do zakładki „Oferty i wnioski”/„Usługi” lub w PeoPay w zakładce „Usługi”/„Dyspozycje”/„Dyspozycje i zaświadczenia”)
Odpowiedź banku będzie uzależniona od rodzaju konta i listy posiadanych produktów. Należy jej szukać:
- w Pekao24 w zakładce „Oferty i wnioski”/„Lista- Złożone wnioski i dyspozycje”. Jako rodzaj listy należy wybrać „Dyspozycje” lub
- w PeoPay na ekranie głównym (po przewinięciu w dół) w sekcji „Dla Ciebie” trzeba wybrać „Lista”. Jako rodzaj listy należy wybrać „Dyspozycje”.
- placówka banku - dowolna - metoda zalecana, gdy Klientowi zależy na krótszym niż miesięczny terminie wypowiedzenia
- list (na adres placówki prowadzącej konto) - wzór wypowiedzenia na stronie banku, dane teleadresowe placówek banku
- w serwisie internetowym iPKO – w zakładce: Moje produkty, w sekcji: Konta proszę kliknąć kafel z kontem, następnie wybrać opcję: Dyspozycje i zaświadczenia i dyspozycję: Zamknięcie konta.
- w aplikacji mobilnej IKO – na ekranie startowym proszę wybrać opcję: Więcej, następnie: Dyspozycje i zaświadczenia, kategorię: Konta i dyspozycje: Zamknięcie konta.
- placówka banku
- list (adres: Plus Bank S.A., Centrum Obsługi Dokumentów, ul. Zwierzyniecka 18, 60-814 Poznań)
- mail: kontakt@plusbank.pl (skan lub zdjęcie odręcznie podpisanej, zgodnie ze wzorem podpisu, dyspozycji wypowiedzenia)
- infolinia, nr 48 61 8 461 461 - pod warunkiem, że nie jest to konto z kredytem w rachunku i na rachunku nie ma więcej niż 100zł
Raiffeisen Digital Bank
- mail: contact.pl@raiffeisendigital.com
- czat - jako zalogowany użytkownik
- dodatkowo, by zamknąć dostęp do bankowości: w aplikacji należt wejść w zakładkę Profil -> Usuń konto. Bank informuje, że: "Twoje konto zostanie automatycznie usunięte. Informujemy, że usuniętego konta nie można odzyskać, dopóki wszystkie dane nie zostaną usunięte. Proces usuwania danych trwa 1 rok i 30 dni. W tym czasie nie będziesz mógł zarejestrować się do aplikacji"
Santander Bank Polska (wcześniej BZ WBK)
- placówka banku
- infolinia (1 9999, /+48 61 81 19 999) (Podczas połączenia należy powiedzieć, jakiej dyspozycji dotyczy kontakt lub wcisnąć (1) aby wybrać temat z klawiatury telefonu, a następnie Chcesz porozmawiać w języku polskim (1) > Jesteś naszym klientem? (1) > Chcesz porozmawiać o posiadanych produktach i usługach? (1) > Klient indywidualny (1) > Chcesz zrezygnować z produktu (3)). Dyspozycje telefoniczne przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 19:00;
- w bankowości internetowej w zakładce Twoje sprawy > Konta > Zrezygnuj z konta;
- w aplikacji mobilnej w opcji Kontakt > Twoje skróty>Twoje sprawy > Wszystkie tematy > Konta > Zrezygnuj z konta. Rezygnacja w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej odbywa się po połączeniu z doradcą online, który jest dostępny w dni robocze od 9:00 do 18:00.
- kontakt z doradcą online (wideo, audio) w dni robocze, od 9:00 do 18:00
Santander Consumer Bank (rachunek oszczędnościowy)
- placówka banku (lista oddziałów)
- mail, biuro@santanderconsumer.pl (skan/zdjęcie podpisanego odręcznie pisma, proces zamknięcia tą metodą będzie trwał nieco dłużej niż przez formularz kontaktowy)
- list (Santander Consumer Bank S.A. ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław) (proces zamknięcia tą metodą będzie trwał nieco dłużej niż przez formularz kontaktowy)
- formularz kontaktowy na stronie banku dla konta oszczędnościowego: dokument ze strony banku dla konta oszczędnościowego (tutaj) należy wypełnić, podpisać i skan/zdjęcie dołączyć do formularza kontaktowego dostępnego tutaj, zamknięcie rachunku nastąpi po potwierdzeniu telefonicznym (zadzwoni konsultant banku)
- bankowość elektroniczna: dokument ze strony banku dla konta oszczędnościowego (tutaj) należy wypełnić, podpisać i skan/zdjęcie wysłać w bankowości elektronicznej poprzez Panel wiadomości
- infolinia (195 00, 71 358 9909) - dla kart kredytowych jedyna metoda, oprócz wizyty w oddziale
- list (adres: Toyota Bank Polska S.A., ul. Postępu 18 b, budynek Orion, 02-676 Warszawa)
- mail (kontakt@toyotabank.pl - skan pisma z własnoręcznym podpisem)
Formularz wypowiedzenia umowy jest dostępny tutaj. - umowy podpisane elektronicznie należy wypowiedzieć składając wniosek w bankowości elektronicznej po zalogowaniu się na swoje konto.
Co zrobić po złożeniu dyspozycji zamknięcia konta?
W okresie wypowiedzenia umowy warto... odbierać telefon. W bankach zdarzają się akcje, gdy konsultanci z odpowiedniego działu dzwonią, by zaproponować wycofanie dyspozycji zamknięcia konta. Takiej namowie lepiej szybko nie ulegać, bo zdarza się, że w zanadrzu mają kolejny argument - promocję, której włącznie ma zachęcić do rezygnacji z wypowiedzenia. Nie są to częste propozycje, ale warto je wyłapywać.
Jeśli już minął okres wypowiedzenia, to warto sprawdzić czy konto zostało ostatecznie zamknięte. Powinno tak się stać i w zdecydowanej większości przypadków tak się dzieje, ale swoich interesów najlepiej pilnować samemu (a losowe sytuacje się zdarzają - list z wypowiedzeniem nie dotrze; pracownik banku czegoś nie dopilnuje; na koncie pojawi się jakaś opłata przez którą bank nie mógł zamknąć konta).
W sytuacji, gdy w wypowiedzeniu został wskazany numer rachunku do wypłaty środków z zamykanego konta i te środki już wpłynęły na nadal posiadane przez Ciebie konto, które masz w innym banku, to wtedy w praktyce mamy już potwierdzenie zrealizowania takiej dyspozycji. Choć z tymi przelewami z zamykanego rachunku (po zamknięciu konta) warto uważać - niektóre banki za realizację takiego przelewu z zamykanego konta naliczają prowizję, jak za przelew zlecony w placówce (a to najczęściej droga operacja) - przed zamknięciem konta dobrze więc sprawdzić, jak to wygląda w Twym banku.
Jeśli przelewu z zamykanego konta już się nie spodziewasz, bo nic na nim nie zostało, to po upływie okresy wypowiedzenia, sprawdzić czy konto zostało faktycznie zamknięte, można na kilka sposobów:
- logując się do bankowości elektronicznej, jeśli nadal posiadasz dostęp do takowej;
- kontaktując się z infolinią banku;
- wykonując przelew z konta w innym banku na rachunek zamykanego konta - jeśli ten przelew po kilku dniach roboczych wróci, to znaczy, że się "odbił", więc stare konto zostało skutecznie zamknięte (uwaga: takiego sprawdzającego przelewu nie rób z konta w BNP Paribas, bo ten bank pobiera opłatę za zwrócone przelewy).
Niestety nieliczne banki przesyłają potwierdzenie realizacji dyspozycji zamknięcia konta. Na taką informację można liczyć np. w mBanku (mailowo) oraz w Santander Banku (SMS-em). To jednak bardzo rzadka praktyka.
No i na koniec jedna wskazówka. Ostatnia, ale najważniejsza w kontekście korzystania z promocji bankowych w przyszłości: zachowaj wypowiedzenie lub zapisz sobie datę zamknięcia konta. Ta informacja pozwoli Ci brać udział w promocji (z pełną świadomością prawa do uczestnictwa), gdy już upłynie okres wykluczenia dla byłych klientów.
Zamykasz konto, chcesz otworzyć nowe? Bądź na bieżąco z bankowością i bankobraniem, by nie przegapić najważniejszych zmian, jak i świetnych promocji, w których możesz zyskać najwięcej. Zapisz się na bezpłatny newsletter - w prezencie otrzymasz eBooki, które ułatwią Ci zarabianie na promocjach bankowych:
Źródło grafiki: freedigitalphotos.net
Widzę w tym kawał włożonej roboty. Dzięki Mr. Złotówa, na pewno się przyda!
OdpowiedzUsuńTrochę pracy było. Ale ważny, by było przydatne :) Zestawienie przygotowałem zainspirowany Waszymi sugestiami by dodawać takie info przy opisywanych promocjach na konta. Teraz wszystko będzie w jednym miejscu, dostępne każdej chwili.
UsuńSzkoda trochę, nie publikujesz już zarobków bankowych z każdego miesiąca :)
OdpowiedzUsuńPublikuję :) za marzec znajdziesz tutaj. A podsumowanie kwietnia jest już prawie gotowe - czekam tylko na wypłatę od Raffeissen Polbank.
UsuńPrzyda się mocno. Zwłaszcza, że zamierzałem niebawem zrobić gruntowny porządek w kontach które posiadam, a są mi już zbędne.
OdpowiedzUsuńA czy nie jest przypadkiem tak że jak wyślę przelew na zamknięte już konto to powinien on wrócić na konto z którego "wyszedł"? Tym sposobem możemy upewnić się że na pewno nasze konto zostało zamknięte.
OdpowiedzUsuńTo prawda, zostanie zwrócone, jednak jeśli to jest przelew międzybankowy, to będziesz miał zamrożone pieniądze dosyć długo. To ważne jeśli przelewamy duże ilości pieniędzy.
UsuńWróci, ale zależy chyba od banku jak szybko zwrócą. Ja omyłkowo przelałem na zamknięte konto w Getinie. Pieniądze wróciły następnego dnia.
UsuńTo jeden ze sposobów. Przelewamy złotówkę na zamknięte konto i jak kasa wróci, to mamy potwierdzenie, że konto jest na 100% zamknięte :) Można też zostawić na koncie 1 zł i w wypowiedzeniu zaznaczyć, że pozostałe środki na koncie mają przelać do innego banku. Jak ta złotówka wróci, to mamy drugie potwierdzenie, że konto zostało zamknięte na 100% :) Należy jednak pamiętać, że bank BZWBK życzy sobie 8 zł haraczu za przelanie naszej kasy do innego banku przy zamykaniu u nich konta. Zdzierstwo :(
UsuńDla kont założonych online w których bankach trzeba udać się do placówki banku w celu złożenia wzoru podpisu albo zeskanowania dowodu ?
OdpowiedzUsuńJak dwa razy zamykałem konta w Meritum Banku otworzone przelewem, to za pierwszym razem wysłałem samo wypowiedzenie i chcieli ode mnie kserokopię dowodu osobistego wysłanego na maila. Za drugim razem dołączyłem kserokopię dowodu do wypowiedzenia i wysłałem listem.
UsuńPrzydałaby się jeszcze jedna rzecz przy zamykaniu rachunku w banku: żądanie zaprzestania przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych. Spotkałem się z dwoma wątkami w tej kwestii: cofnięcie zgody oraz sprzeciw. Nie wiem natomiast czy te dwie czynności się uzupełniają czy wykluczają. Czy autor blogu jest w stanie wyjaśnić bądź dowiedzieć się jak to jest? Zapewne przydałaby się odpowiednia formuła/zwrot prawny, który można byłoby załączyć wraz z wypowiedzeniem umowy konta i zabezpieczyć sobie spokój przez natrętnym marketingiem?
OdpowiedzUsuńSprzeciw jest nadrzędny. Wtedy nie tylko nie będzie mógł dzwonić dom maklerski czy ktokolwiek inny z grupy bankowej, ale także sam bank. Pod żadnym pozorem. Cofnięcie zgody często dotyczy tych innych, a samemu bankowi pozostawia możliwość dzwonienia itp.
UsuńPrawo sprzeciwu (ze strony http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/892/j/pl/)
UsuńKażdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo ich kontroli (art. 32 ust. 1 ustawy). Wyraża się ono, między innymi, możliwością wniesienia sprzeciwu wobec ich wykorzystania w celach marketingowych lub przekazywania innemu administratorowi danych.
Z prawa sprzeciwu można skorzystać, gdy administrator uzasadnia przetwarzanie danych spełnieniem warunków, o których mowa w art. 23 ust. 1 pkt 4 i 5 ustawy, tj wtedy, gdy: przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego lub jest niezbędne do wypełnienia jego prawnie usprawiedliwionych celów, lub osób trzecich, którym dane te przekazuje. Prawo to nie przysługuje, gdy np. podstawę przetwarzania danych stanowi zgoda, szczególny przepis prawa lub są one przetwarzane w związku z wykonaniem umowy zawartej z administratorem.
W przypadku wniesienia sprzeciwu dalsze przetwarzanie kwestionowanych danych jest niedopuszczalne. Administrator może jednak pozostawić w zbiorze imię lub imiona i nazwisko osoby oraz numer PESEL lub adres wyłącznie w celu uniknięcia ponownego wykorzystania danych tej osoby, w celach objętych sprzeciwem (art. 32 ust. 3 ustawy).
W końcu ktoś się sprężył. Bardzo pomocna ściąga. Dzięki wielkie. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńA jak to jest z zamykaniem kart kredytowych? Mam akurat kredytówkę w T-Mobile blablabla. W panelu bankowości zamknąłem ją przez zastrzeżenie itd, niby wszystko fajnie, ale się trochę obawiam, czy na pewno takie coś wystarczy. Czy może trzeba składać wypowiedzenie umowy?
OdpowiedzUsuńZastrzegłeś kartę jako taką samą w sobie - plastik. Ale trzeba wypowiedzieć umowę kredytową o tą kartę.
UsuńChciałem dzisiaj założyć konto Prestige. Okazało się, że nie mogę bo mam tam konto od 2005 roku. Miałem tam kredyt na rok. W 2006 roku kredyt spłaciłem i konto zamknąłem wraz z ostatnią ratą. Od 2006 na koncie nie ma żadnych operacji .. a jednak… przy mnie pracownik banku sprawdził, że debet na koncie powstał w sierpniu 2014 roku w wysokości 59 groszy ale nie wiadomo skąd. Wyjaśnienie pracownika: może ktoś omyłkowo wpłacił jakąś kwotę na to konto i był zwrot (w domysle ja) ale takiej operacji nie znalazł. Do 2015 roku urosły mi odsetki w wys. 11 groszy. I teraz najlepsze.. proszę uregulować dziś te 70 gr i jutro przyjść jeszcze raz to założymy konto Prestige. Nie wpłaciłem, reklamacja w toku. Oczywiście standard to nieudana próba zeskanowania mojego dowodu, nie wyraziłem zgody więc notatka służbowa. Nie polecam Eurobanku z takim podejściem do klienta. Od dziś dla mnie to Eurobanda. Bójcie się Eurobandy po 9 latach :-)
OdpowiedzUsuńWitam! Listownie wysłałem zamknięcie konta w bnp paribas, jednak dziś dostałem tel że muszę stawić sie w oddziale, inaczej mi nie zamkną. Jak myślicie, kłamią żeby namawiać na pozostanie, czy faktycznie coś się zmieniło? Zamykał ktoś ostatnio u nich konto?
OdpowiedzUsuńMam ich odpowiedź na maila, że można listem. Wysłałem ok. 2 tyg. temu i na razie nikt się nie odzywał. Loteria? ;)
UsuńOdpowiedź z banku:
Usuń"Szanowny Panie
Dziękuję za przesłane zapytanie.
W odpowiedzi na Pana pytanie miło mi poinformować, że zamknięcie
rachunku może odbyć się w oddziale naszego Banku nasi gdzie Doradcy
pomogą w wypełnieniu wszystkich formalności.
Dyspozycję zamknięcia rachunku może Pan również wysłać listownie na
adres biura centrali naszego Banku w Warszawie ul. Suwak 3, 02-676
Warszawa.
Dodam, że w przypadku wysyłki dyspozycji zamknięcia rachunku listownie
powinna ona zawierać: Pana dane osobowe, numer rachunku którego dotyczy
oraz podpis zgodny z kartą wzorów podpisów jeśli rachunek był
założony w oddziale lub podpis zgodny z podpisem znajdującym się w
dowodzie osobisty jeśli rachunek był założony przez internet.
Mam nadzieję, że udało mi się odpowiedzieć na Pana pytanie w
wyczerpujący sposób.
Jeśli jeszcze ma Pan jakieś pytania to nasi Konsultanci są do Pana
dyspozycji poprzez naszą Infolinię Centrum Telefoniczne. Podkreślam, że
jest ona czynna całą dobę przez 7 dni w tygodniu pod numerem 0 801 367
847 lub +48 22 566 93 00 dla telefonów z zagranicy.
Na wszystkie pytania z chęcią odpowiedzą również Doradcy w Placówkach
Banku BGŻ BNP Paribas SA. Aktualny wykaz Placówek znajduje się na
stronie głównej Banku w zakładce "kontakt".
W przypadku dodatkowych pytań zachęcam do ponownego kontaktu.
Z poważaniem,
Ilona (...)
Bank BGŻ BNP Paribas S.A.
Departament Contact Center
ul. Kasprzaka 10/16, 01-211 Warszawa
www.bnpparibas.pl
Infolinia: 0801 367 847
(opłata za połączenie wg cennika operatora) "
"...podpis zgodny z podpisem znajdującym się w dowodzie osobisty jeśli rachunek był założony przez internet."
UsuńA widział ktoś podpis w nowym dowodzie osobistym? Wychodzi więc na to, że z nowym dowodem osobistym to tylko w oddziale.
To w Raiffeisen można zamknąć konto przez infolinię? Zamykał już ktoś w ten sposób?
OdpowiedzUsuńPo prostu składasz dyspozycję.
UsuńNie takie po prostu :-) Rozmowa trwała 15 minut! Pierwszy konsultant przekierowuje do drugiego mogącego konto zamknąć. Najpierw trzeba wysłuchać jaki to wspaniały bank i cudowne konto :-) i dopiero konto jest zamykane. Natomiast aby usunąć zgody marketingowe jest się przekierowanym do kolejnego konsultanta który przekierowuje do automatu nadającego TPIN i dopiero można u kolejnego konsultanta te zgody wycofać :-D
UsuńW przypadku zamknięcia konta - listownie, na adres banku, można pójść do placówki i po prostu zostawić tam list? Powinni przyjąć, czy trzeba przez pocztę?
OdpowiedzUsuńAle to raczej będzie standardowy proces zamknięcia w placówce.
Usuńmilenium zamykamy też przez www batrzo przyjnemna opcja
OdpowiedzUsuńWitam, czy bank ma prawnie obowiązek wysłania mi potwierdzenia zamknięcia konta i uregulowania wszelkich należności, jeśli poproszę o to w oświadczeniu wypowiedzenia?
OdpowiedzUsuńNie ma.
UsuńZamknąłem konto w Toyota wysyłając formularz dostępny wyżej. Po 30 dniach nadal mogę zalogować się do bankowości internetowej ale przynajmniej widzę, że obu kont już nie ma. Tylko czemu nadal mam dostęp internetowy? W wypowiedzeniu jest wyraźnie "Proszę o zamknięcie wszystkich produktów w ramach umowy wraz z zablokowaniem dostępu do bankowości internetowej." Jak jest z tym u Was?
OdpowiedzUsuńW moim przypadku jak wypowiadałem umowę (na tym samym wzorze), dostęp dezaktywowano. Hm, więc albo u Ciebie jeszcze się z tym nie wyrobili, albo przeoczyli. Jeśli nic się nie zmieni w ciągu kilku dni to może zadzwoń do nich i dopytaj.
UsuńMoże głupie pytanie, ale co zrobić z tym tokenem w przypadku zamknięcia konta? Odesłać?
UsuńW Toyota Banku możesz sobie zostawić - tak informuje infolinia. Nigdzie nie ma też informacji o konieczności jego zwrotu, a regulacje nie zawierają jakiegokolwiek zapisu który mógłby powodować koszty za pozostawienie tokena.
UsuńJa miałęm ostatnio taką przygodę przy zamykaniu konta w Credit Agricole. Najpierw pani w Gliwickim oddziale powiedziała, że nie ma możliwości wydania potwierdzenia zamknięcia konta. Kiedy wyraziłem zdziwienie i zacząłem mocniej drążyć temat zniecierpliwiona Pani powiedziała, że może wydać, ale kosztuje to 50zł. Kiedy się oburzyłem, zadzwoniła do innej pani (jak się okazało w tym samym pomieszczeniu :)) i powiedziała że mogę otrzymać bezpłatnie, ale muszę się zgłosić na infolinię. Tam wyślą na mój adres do korespondencji. Na infolinii konsultant poinformował mnie, że koszt to 20zł i że nie mogę tego załatwi przez infolinie tylko w oddziale. O co chodzi? Przy próbie uzyskania potwierdzenia zamknięcia konta przedstawicielka Credit Agricole najpierw przedstawiła 3 różne informacje (zmieniając zdanie co chwilę), a potem zbywając na infolinię. Po czym konsultant infolinii przedstawił 4 wersje. To jakaś masakra. Nie wiem czy to polityka Credit Agricole, czy brak wiedzy ich pracowników. Rzecz miała miejsce kilka dni temu w ich Gliwickim oddziale na Zwycięstwa 49. Byłem ich klientem przez wiele lat. A zrezygnowałem z konta, głównie dla tego, że co roku podnosili opłaty za prowadzenie konta. Krótko mówiąc odradzam bank Credit Agricole.
OdpowiedzUsuńW Credit Agricole tak mają - niewiedza, zamieszanie, chaos. Jedyne co to na reklamacje są dość przychylni i rozpatrują pozytywnie w większości przypadków
UsuńW Orange Finance tylko "starą" metodą - pismo wysłane pocztą, co jest bez sensu bo założyć konto można przez internet ale już rozwiązać tylko pisemnie - skan nie wystarczy. Ale Orange to jest Orange.
OdpowiedzUsuńDzwoniłam dzis do Deutsche Banku i kazano mi wysłać wypowiedzenie na adres w Warszawie. Może nie ma to większego znaczenia (być może mają dwa punkty przyjmowania listów i te z Krakowa również trafią tam gdzie trzeba:-) ale pomyslałam, że komuś się może przyda ta informacja :-)
OdpowiedzUsuńFormy zamknięcia rachunków i szczegóły w powyższym wpisie pojawiły się w oparciu o informacje z banków. Ale wysłałem ponownie zapytanie do Deutsche Banku jak jest faktycznie. Być może coś się zmieniło. Dzięki za sygnał.
UsuńHm, ja też napisałam jeszcze maila, aby się upewnić czy mój list dojdzie gdzie trzeba. No i co się okazuje. Niezły BURDEL tam mają, powiedzmy sobie szczerze! Na mail odpisali mi teraz, zeby wysłać na ten adres własnie Lubicz Kraków.
OdpowiedzUsuńToż to ręce opadają - na infolinii gadają jedno, na mailu co innego. I bądź teraz człowieku mądry, i myśl gdzie wysłać...
No cóż, ja wyslę chyba jednak na ten do Krakowa i zobaczymy, czy dojdzie :-)
W odpowiedzi dostałem info, że wypowiedzenia należy wysyłać nadal na adres krakowski.
UsuńAle jak zadzwonisz na infolinię, to sie dowiesz, ze do W-wy :-|
UsuńBrawo dla banku :-)
Zamknęłam kartę kredytową CITI HANDLOWY poprze stronę bankową. Dostałam maila z potwierdzeniem zamknięcia rachunku i z informacją, że zadłużenie musi być spłacone najpóźniej następnego dnia po zakończeniu wypowiedzenia i tu wszystko jest zrozumiałe, ale napisali również: "Jednocześnie, Bankowi należne są odsetki umowne liczone od całości zadłużenia do dnia całkowitej jego spłaty, w wysokości określonej w Tabeli Opłat i Prowizji" i tutaj nie do końca rozumiem, ponieważ nie mogę się już zalogować na konto, więc nie wiem czy na sam koniec bank dodaje jakieś odsetki czy może wylicza jakieś odsetki w skali roku, nie mam pojęcia, ponieważ to moja pierwsza karta kredytowa, a zakładałam ją w promocji z premią 200zl i w regulaminie nic nie było o odsetka jeśli będziemy spłacać wszystko na czas. Proszę o pomoc, bo na citiphone nie mogę zadzwonić, ponieważ zablokowałam, żeby nie płacić :))
OdpowiedzUsuńJak to nie możesz się zalogować? Ja zamknąłem rachunek karty kredytowej już prawie dwa lata temu i do dzisiaj spokojnie mogę się do Citi zalogować. Co prawda zniknął rachunek i jego operacje ale pozostałe funkcje są cały czas dostępne.
Usuńwitam
OdpowiedzUsuńproszę o pełen adres(kod pocztowy) aby wypowiedzieć Getin Online
list (adres: Getin Noble Bank S.A., Biuro Alternatywnych Kanałów Sprzedaży, UP Warszawa 113, Przegródka pocztowa 162) UP nie przyjął przesyłki z takim adresem
To adres podawany przez infolinię - ostatnio wypowiedzenie na ten adres wysłałem w listopadzie br. List dotarł - mam potwierdzenie przez bank w poczcie wewnętrznej bankowości internetowej. Na stronie banku jest jeszcze adres: Getin Noble Bank SA, Przyokopowa 33, 01-208 Warszawa
UsuńA można konto Getin Online zamknąć w oddziale banku który mam w swoim mieście, czy tylko listem ?
UsuńKiedyś pytałem w oddziale Getin Banku. Powiedzieli mi, że nie mają wglądu w konta Getin Online, ale jak przyjdę z numerem konta to przyjmą wypowiedzenie.
UsuńZ tego co ustaliłem na infolinii konto w Getin Online do 31.04.2016r można zamknąć przez telefon u konsultanta w trybie natychmiastowym w związku ze zmianą TOiP od 1 kwietnia. Tak też zrobiłem i po 17 minutach rozmowy konto zostało zamknięte :)
UsuńCiekawe... bo ja kilka dni temu na pytanie o możliwe sposoby wypowiedzenia umowy i infolinię właśnie dostałem następującą odpowiedź:
Usuń"Zamknięcie rachunku wymaga formy pisemnej z podpisem zgodnym ze złożonym wzorem w Banku, które można złożyć w dowolnej placówce Getin Banku lub wysłać listem na adres:
Getin Noble Bank S.A.
UP Warszawa 113
Przegródka pocztowa 162
W związku w powyższym nie ma możliwości wypowiedzenia umowy konta za pośrednictwem Infolinii Banku."
Tak, jak napisał poprzednik jest właśnie w umowie, ale jak spytałem się konsultanta o zmianę TOiP od 1 kwietnia i że chce zamknąć w trybie natychmiastowym to powiedział że można przez telefon. Właśnie tak zrobiłem i po 10 min po tym zalogowałem się i już nie ma rachunku karty żadnego produktu aczkolwiek do bankowości elektronicznej można się zalogować, konsultant powiedział że parę dni i będzie zamknięte. Na pytanie czy dostanę jakieś potwierdzenie zamknięcia powiedział że tylko tu w rozmowie telefonicznej.
UsuńBankowość też zawsze warto zablokować. Żaden normalny bank opłaty za nią nie wprowadził ale SK Bank taką opłatę wprowadził. Jeszcze przed bankructwem.
UsuńNo i tak to wygląda dostałem odpowiedź z banku.
Usuń"Uprzejmie informuję, że złożenie sprzeciwu w związku ze zmianami od 1 kwietnia 2016 r. skutkuje zamknięciem rachunków. Pana rachunek o numerze 92...........0002 został zamknięty 03.11.2016 r. W sytuacji jeżeli chce Pan usunąć profil w serwisie transakcyjnym, należy złożyć wypowiedzenie umowy o Bankowość Elektroniczną. W celu zamknięcia profilu, niezbędne jest przesłanie wypowiedzenia umowy o Bankowość Elektroniczną na adres korespondencyjny:
Getin Noble Bank SA
CON, klatka B, p.II
ul. Przyokopowa 33
01-208 Warszawa
Wypowiedzenie umowy można również złożyć w oddziale Getin Banku. Adresy dostępnych placówek znajdują się na stronie: https://www.getinbank.pl/oddzialy/placowki"
A więc list lub wizyta w banku i tak konieczna :(
Dzięki za informacje.
UsuńBank Smart - można wypowiedzieć umowę też mailowo i telefonicznie - chyba...:
OdpowiedzUsuńWypowiedzenie i rozwiązanie Umowy (§ 51 pkt.)
1.
Z zastrzeżeniem ust. 4, Klient składa oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy:
1)w formie pisemnej na adres: FM Bank PBP S.A., ul. Domaniewska 39a, 02-672 Warszawa;
2)za pośrednictwem Serwisu Telefonicznego COK, po zalogowaniu się z użyciem kodu TelePIN lub;
3)pocztą elektroniczną na adres: kontakt@banksmart.pl
2.
Klient może wypowiedzieć Umowę w każdym czasie.
ust.4: Złożenie przez Klienta Dyspozycji zamknięcia wszystkich Rachunków ROR jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy.
źródło: http://www.banksmart.pl/download/regulamin-rachunkow-klienci-indywidualni.pdf
choć jest też ust.3: "Termin wypowiedzenia Umowy rozpoczyna swój bieg od dnia doręczenia do Banku SMART pisma zawierającego oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy"...
Sprawdzę, bo mogło się coś zmienić.
UsuńTo jak, wystarczy w Banku Smart przesłać skan podpisanego wypowiedzenia umowy mailem? Bo zakłada się wszędzie konto dość łatwo, ale żeby nie robili problemu z rozwiązaniem umowy na przyszłość i nie żądali np. oświadczenia o wypowiedzeniu potwierdzonego notarialnie, bo jak zakładamy konto przelewem weryfikacyjnym z innego banku to nawet nie mają naszego wzoru podpisu a nie zawsze nawet skan dowodu chcą...
UsuńUWAGA KLIENCI BGŻ Optima!
OdpowiedzUsuńZnalazłam na stronie banku taką odpowiedź na pytanie:
"Czy po zmianie /modernizacja systemu w okresie 05-08.02.2016/ będę widzieć w systemie historię moich operacji?
- Tak, historia dotychczasowych operacji począwszy od 1 stycznia 2015 r. będzie widoczna w bankowości elektronicznej, pełna historia tj od początku założenia rachunku będzie dostępna do końca lutego.
Czyli w lutym '16 radzę sobie pościągać potwierdzenia starszych operacji do pdf bo kiedyś mogą się przydać, a nie będzie można tego już zrobić od 01.03.2016!
źródło: https://www.bgzoptima.pl/pomoc/inf
W Alior Banku powiedzieli mi wczoraj, że zamknięcie konta tylko osobiście w oddziale.
OdpowiedzUsuńA jak zamknąć konto oszczędnościowe w BGŻ Optima?
OdpowiedzUsuńok - przepraszam - przecież pisze...
OdpowiedzUsuńteraz po zmianie Wnioski->Zamknięcie rachunku
Usuń11.02 wypowiedziałam umowę Alior Bankowi listem poleconym. Podejrzewam, że list dotarł 15-16.02. Wiem, że bank ma 30 dni na zamknięcie konta, jednak owe 30 dni tuż tuż, a bank cicho siedzi. Jak wyglądają wasze doświadczenia zamykania konta w tym banku drogą listową ? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
OdpowiedzUsuńWitam serdecznie,
OdpowiedzUsuńDrogi Mr.Złotówko proszę o odpowiedź na pytanie czy jeśli wypowiadam konto w Millennium przez bankowość internetową to jest to równoznaczne z sprzeciwem na wyrażanie zgody na przetwarzanie danych marketingowych? Napisałem taki sprzeciw poprzez email oraz z poziomu profilu bankowości internetowej i odstawiono mnie z kwitkiem albo na infolinię albo do oddziału.Mam zamiar wypowiedzieć konto z poziomu bankowości internetowej i zastanawiam się czy aby załatwić również zakaz przetwarzania danych os. muszę napisać list ? Pozdrawiam Wszystkich Bankobiorców :)
We wniosku o zamknięcie nic nie dopiszesz (szkoda, bo taka opcja jest np. w Eurobanku), więc musisz sprzeciw zgłosić odrębnie.
Usuńdzięki :) czyli rozumiem że jak napiszę i wyślę list zaraz po wypowiedzeniu w necie to muszą to bez łaski zaakceptować ? pozdrawiam :)
UsuńOdnośnie natychmiastowego wypowiedzenia umowy ze wzgledu na zmiane warunków TOiP itd, to jest to chyba pic na wode foto montaż nie dośc że panie w oddziale patrzą na mnie jak na kosmite to pomimo że w takiej formie to złożyłem po 2 tygodniach konto nadal aktywne był to bank BPH a sami wysłali do mnie list pocztą z wytłuszczonym że mam do tego prawo.
OdpowiedzUsuńNo niestety w BPH pracownicy bardzo często bywają nieogarnięci. Doświadczyłem tego przy podpisywaniu umowy w oddziale. Później samo konto, karta, bankowości czy infolinia nie sprawiały mi problemów i z dużym żalem się żegnam. Szkoda, że moneybacku nie przedłużyli.
UsuńZłożyłem wniosek w millennium o natychmiastowe zamknięcie konta i karty, ze względu na zmianę regulaminu. Dziś mija siódmy dzień, a konto i karta dalej wiszą w bankowości. Czy należy zainterweniować?
OdpowiedzUsuńLink do GetinOnline jest już nieprawidłowy.
OdpowiedzUsuńjak mozna zamknac konto w santander bank - załozona była tylko lokata
OdpowiedzUsuńod 1 sierpnia 2016 bph wyłączy opcję zamykania konta przez telefon
OdpowiedzUsuńKrok wstecz. No ale najwyraźniej już miotła aliora robi porządki :(
UsuńBGŻ OPTIMA
OdpowiedzUsuń1. Po zalogowaniu do konta należy kliknąć w zakładkę WNIOSKI
2. Następnie należy wybrać zakłądkę ZAMKNIĘCIE RACHUNKÓW i ZAMKNIĘCIE RACHUNKU GŁÓWNEGO i CELOWEGO
3. Należy zaznaczyć rachunek, który ma zostac zamknięty.
4. Zaznaczyć, że rachunek powiązany jest aktywny.
Potwierdzamy dyspozycję i gotowe!
Okres wypowiedzenia rachunku trwa obecnie 30 dni.
Konta wq Getin i Eurobanku zamykałem bez problemu przez serwis internetowy.
OdpowiedzUsuńBank Smart utrudnia zamknięcie konta, jak tylko może. Wypowiedzenie wysłane pocztą każe potwierdzać telefonicznie lub w oddziale. Okres wypowiedzenia minął, a konto nadal nie zamknięte. Nawet w takiej sprawie trzeba się z nimi szarpać reklamacjami, więc nikomu nie polecam tego banku.
OdpowiedzUsuńKonto inteligo można zamknąć też w oddziale PKO BP, sprawdzone.
OdpowiedzUsuńMi łajzy z BPH nie zamknęły rachunku. Chyba będę musiał znowu tuż po pracy lecieć do placówki z wywieszonym ozorem, by zdążyć przed 16:30 :/
OdpowiedzUsuńA przy okazji, podczas składania winosku o zamknięcie konta, babka stwierdziła, że wycofanie zgód tylko przez telefon. To chyba jakieś jaja!
czy adres bph jest aktualny , po przejęciu przez aliora ?
OdpowiedzUsuńNa chwilę obecną nastąpiła tylko fuzja prawna, ale jeszcze nie jest to fuzja operacyjna co oznacza obsługę klientów Banku BPH na dotychczasowych zasadach.
UsuńWitam serdecznie :)
OdpowiedzUsuńMam pytanie czy poniższ informacja jest aktualna ?
Szukałem takie zakładk ale nie mogłem jej znleź...?
Alior Bank
bankowość intternetowa (wiadomość w grupie "Zamknięcie konta osobistego/konta oszczędnościowego – Klient Indywidualny")
Pozdrawiam serdecznie Wszystkich :)
Dzięki za wskazanie, jak zamknąć konto w mBanku przez internet. Nigdy bym nie wpadła, że to właśnie w tej zakładce zostało ukryte...
OdpowiedzUsuńWitam, a jak to jest z PlusBank. Skusiłem się bonifikatą SMARTDOM na niższy rachunek za komórkę jeśli ma się też konto w PlusBank. Ogólnie podczas zakładania konta myślałem tylko o koncie i ewentualnie płatności telefonem. Dowiedziałem się jednak na miejscu, że konta zakładane jest tylko i wyłącznie wraz z kartą której wydanie jest właśnie za 0zł. Zasugerowany tą informacja zgodziłem się jednak na kartę (przyjąłem tez do wiadomości, że jej użytkowanie będzie zwolnione z opłaty 9zł w momencie dokonaniu transakcji karta za min. 500zł. Czyli w sumie nie przymus ale przymus. Ot, tak.Chcesz konto, musisz wziąść kartę. Na stronie Banku też podana jest informacja, że wydanie karty do konta jest za 0zł. (link: https://plusbank.pl/aktualnosc/gazeta-pl-wyroznila-konto-plus-). I wszytko było by pięknie gdybym nie wyczytał już w domu, że jednak nie jest tak pięknie jak piszą na stronie i jak zapewniała miła Pani w Banku. Napisane jest, że podczas zamykania rachunku OPŁATA ZA KARTĘ wynosi 30 zł !! (dokładnie: Koszty związane z wydaniem karty – opłata pobierana w przypadku odstąpienia od Umowy - 30zł). Czy ja mam to rozumieć jako świadome wprowadzenie w błąd ? Bo jak tak to ja dziękuję za taki bank i proszę ewentualnie o podpowiedź jak z niego uciec bez tych chorych opłat.
OdpowiedzUsuńpanie w ´plusie to nawet za wydanie karty sim kasuja 12 zeta pomimo ze ze od 3 lat plus ma promocje od 3 lat ze wydanie zero zl to i tk punkty plusa tego nie przestrzegaja, a jak sam zauwazyles mas zoplate za odstapienie od umowy cyz jej rozwiazanie bo to 2 rozne rzeczy
UsuńFaktycznie, prostuję. Dzwonił konsultant bo zadałem powyższe pytanie w bankowości elektronicznej. Opłata jest tylko i wyłącznie za odstąpienie od umowy w ciągu 14-stu dni. Po tym czasie nie ma już opłat a co za tym idzie nie będzie to już odstąpienie tylko jej rozwiązanie.
UsuńAle dziękuję za wpis i kolejną garść wiedzy dla innych czytających.
Jeśli chodzi o opłatę za wydanie karty sim, to może zależy od punktu albo od określonej sytuacji, bo ja nie musiałam płacić za wydanie nowej karty gdyż stara nie pasowała do zakupionego telefonu. Warto pamiętać, że czym innym jest właśnie "odstąpienie od umowy", a czym innym "rozwiązanie umowy" ;) Jest to ważna i istotna (często z punktu widzenia różnych opłat i terminów) różnica.
UsuńWitam, mam pewien problem. Założyłem lokatę bezkarną w BGŻ Optima, teraz próbuje zamknąć konto, które musiałem założyć by skorzystać z tej lokaty. Wg instrukcji powinienem napisać wiadomość, próbowałem już nadając różne tematy (nie ma bezpośrednio tematu zamknięcie konta), nie odpisują, i nie za bardzo wiem jak to ugryźć, jakieś pomysły?
OdpowiedzUsuńNo bo od nich nie ma niestety żadnego odzewu. Ale zamykają. Zauważysz to po braku możliwości zalogowania. U mnie zamknęli nawet wcześniej niż 30 dni
Usuńa mi nawet przelali ileś tam groszy z odsetek które sie należały za kilka dni chociaż konto do zera zczyściłem :D
UsuńNa jakąkolwiek odpowiedź, nawet na najprostsze pytanie, w tym 'banku' trzeba czekać aż 30 dni - sorry, ale taki klimat :)
UsuńKonto w BPH można zamknąć również przez maila :)
OdpowiedzUsuńWitam
OdpowiedzUsuńBardzo pomocny blog. Dowiedziałam się więcej niż na infolinii w banku. :) Proszę prowadzić go dalej. Mam nadzieję, że starczy Tobie zapału i cierpliwości do wszystkich "zorientowanych inaczej" w sprawach bankowych (czyli nas, pytających i błądzących w meandrach bankowych klauzuli), czego serdecznie życzę. :)
Dziękuję i pozdrawiam :)
DGB
Mam dostęp do bankowości internetowej w bankach, w których kiedyś miałam lokaty. Nie mam tam aktualnie żadnego aktywnego rachunku, po prostu mogę się zalogować na swój "profil" do serwisu.
OdpowiedzUsuńZastanawiam się, czy ten dostęp zlikwidować, czy "niech sobie będzie" ...? Jak robicie?
O ilu bankach tutaj mówimy? Dwóch, trzech?
UsuńO dwóch.
UsuńW takim razie nie ma sprawy :)
UsuńAle co znaczy "nie ma sprawy"?
UsuńOgólnie są banki w których jak masz dostęp to nie jest przeszkodą załapanie się na promocje - np. BZ WBK i ING. Ale dla bezpieczeństwa ja bym te dostępy poblokował jak nie są potrzebne.
UsuńOkej, dzięki za odpowiedź.
UsuńW_W, 13 lipca 2017, 08:48 - "dla bezpieczeństwa ja bym te dostępy poblokował"
UsuńNa czym niby polega niebezpieczeństwo posiadania konta?
Errata: BZ WBK - placówka banku oraz list.
OdpowiedzUsuńjak zamknąć rachunek w aliorze przez bankowość internetową .Mr Złotówa bo w zaden sposób nie mogę odnalesc twojej wskazówlki
OdpowiedzUsuń_bankowość intternetowa (wiadomość w grupie "Zamknięcie konta osobistego/konta oszczędnościowego – Klient Indywidualny")
Kiedy najlepiej złożyć wypowiedzenie konta w citi handlowy i karty simplicity, w jaki dzień miesiąca, i czy po wypowiedzeniu są pobierane opłaty za konto
OdpowiedzUsuńChyba to nie ma znaczenia. Jak wyzerujesz konto to już opłaty nie pobiorą. Tak czytałem gdzieś. Ale ja zrobiłem co innego. Po wypowiedzeniu wysłanym w bankowości, zadzwonili do mnie po tygodniu. Poprosiłem wtedy o zamknięcie konta w możliwie jak najszybszym czasie, bez okresu wypowiedzenia. Konsultantka powiedziała, że zobaczy co się da zrobić ale że taką dyspozycję przyjmuje. Rozmawialiśmy w czwartek, w piątek wypłaciłem co tam jeszcze zostało a konto zamknięto w poniedziałek. Bez opłat.
Usuń@Anonimowy, 27 sierpnia 2017, 21:16 - "Jak wyzerujesz konto to już opłaty nie pobiorą"
UsuńPo pobraniu opłaty saldo będzie ujemne, później płatne telefony, jeszcze droższe monity i wreszcie windykacja - nie polecam :)
Ktoś jeszcze zamykał konto w tym banku?
UsuńZamykałem. Bez problemów, ze skróconym okresem wypowiedzenia.
UsuńZłotówa, Getin i Noble zostały już dość dawno temu połączone w GNB. Ponadto już wkrótce będziesz mógł uzupełnić wpis o zamykaniu konta w VW Bank Polska :)
OdpowiedzUsuńTo samo dotyczy BPH oraz Deutsche Bank Polska.
UsuńByły zapowiedzi przejęcia przez Bank Zachodni WBK ale Deutsche Bank ciągle działa jako odrębny bank.
UsuńMr Złotówa mam pytanie odnośne zamykania konta alior bank
OdpowiedzUsuń- wypowiedzenie złożyłem w bankowości internetowej i otrzymałem takową odpowiedż:
-W odniesieniu do kwestii zamknięcia rachunku uprzejmie informuję, że dyspozycja
została przekazana do realizacji. Po realizacji dyspozycji powinna Pani otrzymać potwierdzenie
w formie SMS.
Ponadto uprzejmie informuję, że nie jest możliwe wypowiedzenie Umowy
Ramowej na podstawie korespondencji elektronicznej. Umowa Ramowa zawarta jest na czas
nieokreślony.
pytanie
-czy zamknięcie rachunku nie jest jednoznaczne z zamknięciem umowy ramowej .? o co w tym wszystkim chodzi
Zamknięcie konta nie równa się wypowiedzenie umowy ramowej. Tak mi też powiedziano. Aczkolwiek umowa ramowa nie jest przeszkodą w liczeniu karencji. Przetestowałem przy ostatniej promocji z Sodexo. Musiałem jednak iść do placówki wypowiedzieć umowę ramową. Zrobiono to od ręki. I wtedy mogłem założyć konto przez internet bo tak tylko było można w tej promocji.
UsuńCzym jest ta umowa ramowa i na czym polega jej wypowiedzenie?
UsuńmBank
OdpowiedzUsuńw bankowości internetowej (zakładka Pasaż > Market> Usługi > Wypowiedzenie umowy) - nie aktualne. Nie ma takiej mozliwosci
U mnie wygląda to tak jak na zrzucie ekranu tutaj.
Usuńw piątek zamknąłek konto w ALIORZE , lecz posiadam dostęp do bankowosci internetowej .czy nalezy zamknąć ten dostęp , zeby póżniej móc brać udział w innych promocjach ??
OdpowiedzUsuńMr .Złotówa
OdpowiedzUsuń5.12.2017 zamykałem poprzez bankowosc internetową konto w Aliorze .dotej pory jednak nie zostało zamknięte .dzwoniłem z 5 razy na infolinie i nic -proszę czekać zajmiemy się tą sprawą .wysyłałem ponaglenia poprzez bankowość internetową i nic - znowu zajmiemy się tą sprawą jak szybko się tylko da .
moje pytanie
- co dalej robić , czy opieszałość banku to normalna rzecz ?? czy w związku z zaistniałą sytuacją i ponadnormatywnym oczekiwaniem na zamknięcie rachunku mogę żądać jakiegoś zadośćuczynienia ( jakiego ? )
pozdrawiam
Jeśli bank nie wywiązuje się z zamknięcia konta zgodnie z terminem wypowiedzenia to sugerowałbym powiadomić go o zamiarze zawiadomienia organów nadzoru (powinno szybko zadziałać w takiej - bądź co bądź - błahej sprawie, bo to nie jest jakiś spór czy coś podobnego). A jako roszczenie wskazałbym zobowiązanie banku w odpowiedzi na reklamację do zagwarantowania w przyszłości, że za datę zamknięcia konta uznawana będzie data w której to powinno nastąpić, a nie w której dopiero to nastąpi. Przy tym pomyśle bazuję na mailu, który przysłał mi jakiś czas temu jeden z Czytelników. Bank (aczkolwiek inny) nie wywiązał się z przyjętej dyspozycji zamknięcia konta. Klient odkrył to po kilku miesiącach - zażądał anulowania opłat (co było sprawą oczywistą), ale także właśnie takiej deklaracji (w reklamacji podał, że ma na uwadze swój potencjalny udział w promocjach banku w przyszłości i chce mieć taki okres karencji na potrzeby udziału w nich).
UsuńChcę zamknąć konto w envelo banku, czy ten skan wypowiedzenia wyslany e-mail, to może być zdjęcie takiego wypowiedzenia zrobione smartfonem i wysłane w zalaczniku emaila?
OdpowiedzUsuńa otrzymałes juz premie ?
UsuńW envelo jeszcze konta nie zamykałem ale w innych bankach jak chcą skan dowodu to zawsze wysyłam zdjęcie i wystarcza.
UsuńZdjęcie dowodu osobistego wysłane na niezaszyfrowany adres e-mail po to, żeby zamknąć konto? Straszno!
UsuńWystarczy wysłać należy skan wypełnionego i własnoręcznie podpisanego FORMULARZA wypowiedzenia, a nie dowodu osobistego!
Usuńchce zamknąć rachunek w bgz paribas.
OdpowiedzUsuńbędą mnie namawiać na pozostanie w nim?
ktoś miał taką sytuację ?
W moim przypadku poszło bez problemu. Na nic mnie nie namawiali.
UsuńJeśli wypowiedzenie wyślę przez bankowość elektroniczną ,czy jest to równoznaczne z wypowiedzeniem umowy ramowej? w Getin i Mbaku,chodzi o Kartę kredytową,a w Mbanku mam konto techniczne.Czy pózniej będę mógł być znów nowym klijentem
OdpowiedzUsuńNowym to nie, ale powracającym to i owszem :)
UsuńZamykanie konta w Envelo (otwieranego przelewem) to jest jakiś niebywały komediodramat.
OdpowiedzUsuńDoradźcie co zrobić. Ręce kompletnie opadają.
Otóż, na początku kwietnia wysłałam dyspozycję zamknięcia konta, umowy ramowej oraz wygaszenie wszelkich produktów wraz z wycofaniem wszelakich zgód.
Otrzymałam po czasie informacje, że konto nie może być zamknięta ponieważ potrzebna jest weryfikacja podpisu oraz jego złożenie w PLACÓWCE BANKU LUB POCZTY.
Tak tez zrobiłam i w połowie maja taką weryfikacje podpisu złożyłam ( zrobiłam zdjęcie dokumentu z pieczątką).
I co się okazuje ? Z czystej ciekawości wklepałam login i bezproblemowo zalogowałam się do bankowości !
Faktycznie konto zostało zamknięte, jednak aktywne jest konto oszczędnościowe.
Zadzwoniłam więc na infolinię :) ( tak wiem, różne osoby są tam pozatrudniane :). Podczas rozmowy dowiedziałam się ciekawych rzeczy. Otóż, po jakichś zmianach taką weryfikację podpisu powinnam złożyć tylko w placówce banku (placówka poczty już odpada). Pan nie potrafił mi odpowiedzieć dlaczego w takim razie jeśli dyspozycja nie została przyjęta z powodu braku weryfikacji, rachunek główny został zamknięty a zgody powyłączane :) Dlaczego został został zostawiony tylko portal do logowania oraz rachunek oszczędnościowy.
Wiem, że jest obecnie znów promocja na otwarcie konta w Envelo. Przez to zamieszanie gdybym chciała nie mogę z tego skorzystać.
Co robić ? Pisać reklamacje ? Brak wykonania dyspozycji pomimo informacji, że na poczcie (głównej) weryfikacja została złożona, strata mojego czasu na kolejki, na wpół czynna bankowość elektroniczna która pomimo nie przyjęcia dyspozycji została po części powyłączana i nie mogłam z niej korzystać. Pomieszanie z poplątaniem. Żądać jakichś odszkodowań za wszelkie uchybienia? straszyć arbitrem ?
Zerknijcie proszę.
PS. Złotówa spotkałeś się może z takim fantem ?
PS.2. Przepraszam rozpisałam się :)
Tylko masowe zgłaszanie takich myków do KNF może coś zmienić, ale gwarancji na to oczywiście nie ma - sorry, ale taki klimat :)
UsuńMożesz zadzwonić na inflinię jeszcz raz, może trafisz na kogoś bardziej kumatego. Poza tym na emaila napisać reklamację. Jak masz czas to możesz iść na pocztę i niech to pracownik poczty wyjaśni.
UsuńPracownik poczty? Dobre :)
UsuńEnvelo to internetowy odprysk Pocztowego. Banku Pocztowego!
envelo no cóż byłem w usługach finansowych na innej poczcie(niestety na mojej bardzo kumaty pracownik ma urlop) pani twierdziła że po prostu wystarczy się zalogować na konto envelo i je zamknąć, dopiero po moich intensywnych przekonywaniach zadzwoniła do wyższego szczebla i otrzymałem formularz wypowiedzenia umowy
UsuńWitam. Gdzie sprawdzić czy obowiązuje okres lojalnościowy dla konta z premią/nagrodą? Nie moge znaleźć takiego zapisu w otrzymanej umowie z banku, czy to oznacza że taki okres nie obowiązuje?
OdpowiedzUsuńTego typu kwestie mogą być w regulaminie promocji (umowy tego nie obejmuję, gdyż zazwyczaj są jednolite dla wszystkich klientów). Trzeba by więc odszukać regulamin do konkretnej promocji, w której brałeś/-aś udział (w większości promocji tego typu zobowiązań nie ma - zazwyczaj wystarczy utrzymywać konto do momentu wypłaty premii).
UsuńUwaga- W Eurobanku, nie ma już możliwości zamknięcia konta internetowo. Chyba, że ja nie potrafie tego wykonać?
OdpowiedzUsuńPrzed chwilą sprawdziłem - możliwość zamknięcia konta przez bankowość internetową nadal jest dostępna. Po zalogowaniu wg ścieżki: Konta osobiste > szczegóły konta > (i na dole strony można znaleźć przycisk) Zamknij konto
UsuńZłotówa
OdpowiedzUsuńzmiany w BGŻOptima od 20 grudnia 2018 roku zabiorą nam możliwość internetowego zamykania konta?
par 31
Z zastrzeżeniem § 30 ust. 5 [zmiany w regulaminie, wypowiedzenie natychmiastowe też przez EKD], wypowiedzenie Umowy wymaga formy pisemnej z podpisem notarialnie poświadczonym pod rygorem nieważności, (chyba, że oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy zostanie złożone przez Posiadacza w oddziale Banku – wówczas wystarczająca jest zwykła forma pisemna), przy czym Strony uznają za równoważną formę elektroniczną. Okres wypowiedzenia liczony jest od dnia doręczenia drugiej stronie oświadczenia o wypowiedzeniu.
Niemal każdy bank działający w Polsce wprowadza zmiany właśnie 20 grudnia :)
UsuńPSD2
UsuńKonto bankowe zamykalam raz w życiu, w bzwbk. Pani w oddziale wzięła ode mnie wypowiedzenie, kartę płatniczą która od razu przeciela nożyczkami, i od razu dała mi do podpisania że przeleje na to konto jesCze 25 zl, ponieważ nie mając karty nie będę mogła spełnić warunku płatności kartą, żeby konto było darmowe.
OdpowiedzUsuńPopatrz, a mnie w oddziale nie chcieli zamknąć w trybie natychmiastowym, mimo że wchodziła zmiana TOiP i miałam do tego prawo - dziwne, prawda?
UsuńAnonimowy 11:58
UsuńMnie tak chcieli potraktować w PKO, ale napisałam reklamację, bo skoro przy wypowiedzeniu zabierają kart to nie mogę właśnie zrobić nie transakcji, żeby konto było darmowe. Reklamacja uwzględniona oddali pobrana kasę.
Czy w ciągu tego 30-dniowego okresu wypowiedzenia bank naliczy mi opłatę za konto? W moim przypadku (konto Citi Priority) opłata nie jest pobierana, jeśli w danym miesiącu wpłynie 5000 zł. Czy muszę jeszcze zapewnić taki wpływ po złożeniu wypowiedzenia konta?
OdpowiedzUsuńTak - warunki prowadzenia konta wciąż obowiązują obie strony w okresie wypowiedzenia.
UsuńJa w przypadku opieszałości przy zamykaniu konta zazwyczaj w reklamacji załączam:
OdpowiedzUsuńProszę o bezzwłoczną korektę tego stanu rzeczy skutkującej zamknięciem w/w kont zgodnie z regulaminową datą.
Nadmieniam, że w przypadku niespełnienia tego warunku będę zmuszony do poinformowania o tym fakcie odpowiednich organów finansowych.
PS. Jakim cudem niektóre banki w Polsce, jak np. Alior, mając tak groteskowo długi okres 30 dni na zamknięcie konta notorycznie się z tym spóźniają?
PZU jest posiadaczem 30% akcji Alior.
UsuńPS. W przypadku Pekao SA jest jeszcze gorzej, ale tam Skarb Państwa posiada aż 100% akcji :)
Nieprawda. W przypadku Pekao PZU ma 20% akcji, a PFR 12,8%. Ciągle jeszcze UniCredit posiada ponad 6%, a Nationale-Nederlanden nieco powyżej 5%. Pozostali akcjonariusze mają 55,85% akcji. Pekao to bank którego akcje są notowane na giełdzie.
UsuńZłożyłem wypowiedzenie umowy zgodnie z szablonem pobranym na stronie bankobranie 4 grudnia 2018.
OdpowiedzUsuńNa dzień 13 stycznia 2019 nie posiadam już konta lecz nadal mogę się logować do bankowości internetowej, chociaż przesłałem jasno informację, że "proszę o zamknięcie wszystkich produktów w ramach umowy wraz z zablokowaniem dostępu do bankowości internetowej". Zrobiłem to wysyłając skan poprzez e-mail do banku, Jak widać bank do części treści się odniósł lecz inną całkowicie zignorował. Zastanawiam się czy to jest zgodne z prawem. Pani na infolinii oczywiście pogubiona i nie wie co poradzić. Proponuje deaktywować dostęp do bankowości elektronicznej lecz nie może zapewnić, że to jest jedyna aktywna umowa z bankiem.
Mam w związku z tym dwa pytania na które może ktokolwiek może mi odpowiedzieć:
1) Czy ktoś miał taką sytuację i jak można ją rozwiązać?
2) Czy najczęściej karencja w promocjach bankowych dotyczy tylko posiadania konta czy właśnie jakiejkolwiek umowy z bankiem?
Dzięki za odpowiedzi!
Mam podobna sytuacje z CA24 i bankiem Santander. W moim przypadku chodzilo o to ze w Banku trzeba zlozyc osobno wypowiedzenie dostepu do bankowosci internetowej. Rachunek zamkniety, karta zastrzezona, ale mozna nadal sie logowac. Z reguly jest to chyba w bankach bezplatne (wtedy mozna zobaczyc czy ma sie aktywny rachunek), ale warto sie przejsc i wypowiedziec te czesc umowy.
UsuńA co w przypadku gdy zamykam konto i mam stan wypowiedzenia umowy 30 dniowy? Czy w okresie tych 30 dni zostanie mi pobrana kwota 15 złoty (bank millenium)?
OdpowiedzUsuńnie zostanie, jeśli w poprzednim msc był wpływ 1 tys i jedna płatność
UsuńEnvelo przez email nie ma możliwości, bo musiałem latac i tak do placówki na poczcie
OdpowiedzUsuńMnie zamknęli mailem. Może zależy od tego jak konto było otwierane i czy mają wzór podpisu? Bo ja zakładałem w placówce.
UsuńDodaj możliwość zamknięcia konta w Aliorze przez infolinię. Na ich stronie widnieje informacja o takiej możliwości. Podsyłam link: https://www.aliorbank.pl/dodatkowe-informacje/pomoc/pytania-i-odpowiedzi/jak-zamknac-konto.html A dodatkowo dzisiaj przetestowałam :)
OdpowiedzUsuńW BGŻ Optima zamknąłem rachunki zgodnie z powyższą instrukcją, ale nadal posiadam dostęp do bankowości internetowej, ale kont już nie ma (barak rachunków).
OdpowiedzUsuńJak na dobre wypisać się z tego banku i pozbyć bankowości internetowej?
W oddziale Paribas powiedziano mi, że nie mogą zamknąć BGŻ Optimy.
Czy gdzieś się coś zmieniło? Każdy bank powinien mieć możliwość zamknięcia konta przez internet. Powinnam już zamknąć BGŻ BNP Paribas oraz Nest Bank.
OdpowiedzUsuńKażdy nie ma. W BNP przez bankowość nie zamkniesz.
UsuńPrzydałaby się aktualizacja
OdpowiedzUsuńCo konkretnie wymaga aktualizacji? Bo wpis jest aktualizowany na bieżąco.
UsuńNie jest aktualizowany na bieżąco, np. informację o Raiffeisen Polbank usunąłeś dopiero teraz i zaktualizowałeś tę o BNP Paribas.
Usuńw jaki sposób można zamknąć rachunek karty kredytowej w santander consumer bank ??
OdpowiedzUsuńPodbijam zapytanie, również interesuję mnie jak zamknąć Kartę Kredytową w Santander Consumer
UsuńPisemnie lub na infolinii.
UsuńJak wypowiedzieć umowę z Santander poprzez wideo rozmowę? Po wybraniu "Twoje sprawy" ---> "Konta" nie pojawia się możliwość wyboru wideo rozmowy ... czyżby to był efekt niedawnej zmiany wyglądu ich strony?
OdpowiedzUsuńPodbijam pytanie.
UsuńNie ma już takiej możliwości. Telefon 1-9999.
UsuńZłotówa, w Santander nie można obecnie zamknąć konta w trakcie video-rozmowy!
UsuńWitam, jeżeli zamykamy konto powiedzmy 1-go listopada, w październiku spełniliśmy warunki bezpłatnego konto, to za okres wypowiedzenia trwający 30 dni będzie pobrana opłata za prowadzenie konta? Co się w zasadzie dzieje w zw okresie wypowiedzenia?
OdpowiedzUsuńZależy od banku i trybu pobierania opłat. Najlepiej zawsze spełnić warunki.
UsuńHej,
OdpowiedzUsuńJak zamknąć konto w BNP Paribas?
1. Oddział
Usuń2. List na adres: BNP Paribas, ul. Kasprzaka 10/16, 01-211 Warszawa (odradzam, gdyż ignorują listy
3. Infolinia: 801 321 123 lub 22 134 00 00
Cześć,
OdpowiedzUsuńskładał ktoś wypowiedzenie w alior banku? Coś proponują dodatkowo?
Niestety żadnej oferty nie dostałem.
UsuńWitam,
OdpowiedzUsuńCzy w PKO BP mozna zamknąć konto tylko w oddziale i listem?
Tak, ciągle tylko te 2 opcje.
UsuńZapomniałam pobrać historię transakcji przed zamknięciem konta w Santanderze. Czy ktoś wie, czy może moja stara historia będzie widoczna w bankowości internetowej po ponownym otwarciu konta w tym banku?
OdpowiedzUsuńSantander zakłada nowe konto o innym numerze. Historii starego konta już nie będzie.
UsuńJa dwa razy wracałem do Santander, wcześniej bzwbk. Mam całą historię od początku. Zawsze też dostawałem ten sam login. Mimo, że przy zamykaniu mówili mi, że wszystko kasują.
UsuńW Santanderze login zostaje ten sam. Podobnie jest z odbiorcami. Ale to nie koliduje z możliwością brania udziału w kolejnych promocjach. Ale inaczej jest w Aliorze albo BNP. Tam trzeba mieć zamknięty dostęp.
UsuńMam pytanie, dlaczego banki, a dokładnie, w moim przypadku Crédit Agricole nie respektuje zapisów art. 25 rozporządzenia PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE, i nie uznaje, że kwalifikowany podpis elektroniczny ma skutek prawny równoważny podpisowi własnoręcznemu. Cały czas przesyłam im pdf'a z podpisem kwalifikowanym, a oni cały czas odsyłają mnie na pocztę, albo do oddziału... Założyć konto można przelewem, ale juz wypowiedzieć to jest problem, nawet jeżeli ma się narzędzia w postaci podpisu kwalifikowanego..
OdpowiedzUsuńBank sam ustala co akceptuje i ma swoje regulacje. Jak mają taki a nie inny tryb zamykania konta to nie muszą akceptować podpisu elektronicznego. Bo mogą przyjmować wypowiedzenia np. tylko pisemnie w placówce.
UsuńPrzykładowo w mBanku honorują tylko dowody osobiste choć przecież paszport jest takim samym dokumentem tożsamości.
W kwietniu br. otwieralam w Pekao SA na selfie konto przekorzystne z premią 100 zł. Teraz bede wypowiadać rachunek i turaj pytanie czy na koncie mam zostawić jakąś sumę pieniędzy która potem bank orzeleje na wskazane przy wypowiedzeniu konto w innym banku, czy też muszę sama wyzerować konto (taki wymóg jest np w Citi handlowym ) ?
OdpowiedzUsuńPrzedwczoraj pofatygowałem się do banku PKO w celu zamknięcia konta (była to chyba moja pierwsza osobista wizyta w baku od 12 lat mimo posiadania kilkunastu kont w różnych bankach w międzyczasie, bo w każdym innym można było to ogarnąć przez bankowość elektroniczną, telefoniczną lub listownie), wszystko poszło sprawnie... (wcześniej bank odrzucił moją listowną dyspozycję zamknięcia ze względu na niezgadzający się podpis - umowa była podpisywana na dworze "na kolanie u kuriera").
OdpowiedzUsuńDzisiaj zauważyłem ze prawdopodobnie od niedawna jest możliwość zamknięcia konta w PKO z poziomu iPKO
moje sprawy > dyspozycje i zaświadczenia > nowa dyspozycja > konta > zamknięcie konta. Co zdecydowanie ułatwi wszystkim życie :) W moim mieście wszystkie oddziały PKO otwarte są w takich samych godzinach jak ja pracuję, więc musiałem zerwać się godzinkę z pracy...)
Pozdrawiam :)
Hej,
OdpowiedzUsuńJak zamknąć konto w BNP Paribas?
Tak, jak mowa w powyższym wpisie. List, placówka lub infolinia.
UsuńZłożenie dyspozycji zamknięcia EKD w oddziale rutynowo skutkuje tym, że nie zostają zamknięte.
Usuńkonto w PKO BP można zamknąć w bankowości elektronicznej
OdpowiedzUsuńMnie rok temu przecinali nożyczkami kartę w oddziale i jeszcze niesłusznie usiłowali obciążyć opłatą za rzekomy brak wykonania darmowości konta/karty - porażka!
UsuńPrzedwczoraj składałem dyspozycję zamknięcia konta w Pekao i też mi kartę przecinali nożyczkami.
UsuńCzy nie prościej byłoby po prostu zamknąć kartę?
UsuńCzy w BOŚ zamykanie ROR wciąż tylko w oddziale albo listownie?
OdpowiedzUsuńPodbijam pytanie.
UsuńPS. Aż trudno uwierzyć, że bank rzekomo tak bardzo dbający o środowisko nie umożliwia złożenia dyspozycji zamknięcia konta metodą bezpapierową w sytuacji, gdy lista oddziałów została ostatnio dość mocno skrócona.
Podbijam pytanie ponownie.
UsuńBOŚ to niemal taka sama porażka jak Pocztowy - oba omijać szerokim łukiem!
UsuńMam pytanie o zamknięcie konta w banku Alior - mam tam konto z automatycznego przeniesienia z Tmobile. Oprócz tego mam konto w Kantorze Alior. Chcę zamknąć wyłącznie konto w banku, a zachować w kantorze. Przy zaznaczaniu wypowiedzenia umowy ramowej automatycznie zostanie zamknięty również kantor. Konsultant radzi nie wypowiadać umowy ramowej. Czy w takim przypadku będzie można skorzystać w przyszłości z potencjalnych promocji Aliora? Jak zawsze dziękuję za ogrom wiedzy i pozdrawiam! :)
OdpowiedzUsuńumowa ramowa będzie blokować złożenie wniosku. Najwyżej wtedy ją zamkniesz i złożysz wniosek uruchamiając od nowa ;)
UsuńKonto w Śląskim można zamknąć 'na click' również w bankowości.
OdpowiedzUsuńZ tego co mi wiadomo w PKO BP możliwe jest już złożenie dyspozycji zamknięcia rach. przez infolinii, a także bankowość. Podobnie jak w Santanderze, gdzie doszła możliwość zamknięcia przez bankowość
OdpowiedzUsuńPodpowiem tylko z moich ostatnich doświadczeń (odrzucenie wniosku o zamknięcie konta poprzez list z wypowiedzeniem) - jeśli zakładamy konto w BNP Parbas poprzez kuriera - aby zamknąć konto należy udać się do oddziału, ponieważ nie mają wzoru naszego podpisu...
OdpowiedzUsuńChce zamknąć konto w Santander z powodu niekorzystnych zmian od 1 lipca 2023. Ale wiem że kolo 15 lipca miala by wpaść na to zamykane konto niewielka kwota. Co w tym przypadku. Bank przeleje to na inne moje konto ? Mozna takowe wogole gdzieś pidać ?
OdpowiedzUsuń