700 zł od Santandera800 zł od mBanku1070 zł od BNP Paribas1000 zł za kartę Citi650 zł od Millennium500 zł od ING

24.05.2015

Jak zamknąć konto w banku? Wypowiedzenie umowy rachunku - weryfikacja 21 banków

Skuteczne i bezbolesne rozstanie jest możliwe. Sprawdź jak to zrobić w najwygodniejszy sposób. 

Jak wypowiedzieć umowę o konto? Jak zamknąć konto? To pytania dość często przewijają się w komentarzach pod opisem promocji związanych z otwarciem konta osobistego. Prędzej lub później przyjdzie bowiem chwila zamknięcia takiego konta - bo pewnie rzadko kto zakłada, że raz otwarte konto będzie nam służyło dożywotnio ;)

[Ostatnia aktualizacja: luty 2024]

Poniżej znajdziesz przegląd, dzięki któremu dowiesz się, w jaki sposób można wypowiedzieć umowę o konto w Twoim banku: gdzie należy wysłać list, a gdzie można zadzwonić. A w wielu bankach można to też zrobić w o wiele wygodniejszy sposób - wyklikując odpowiednią dyspozycję w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.

Okres wypowiedzenia umowy o konto standardowo wynosi do 30 dni (może, ale nie musi być krótszy, jeśli nie posiadasz karty do konta). I to chyba jedyny wspólny element - przy zamykaniu kont każdy bank ma swoje zasady i procedury. Dowodzi tego chociażby sposób, w jaki można złożyć wypowiedzenie umowy o konto. Niektóre banki dają taką możliwość wyłącznie w placówkach, inne jednak nie robią klientowi "pod górkę" i pozwalają zrezygnować z konta przez infolinię czy bankowość internetową. Co bank, to inne zwyczaje.

Co zrobić przed zamknięciem konta?


Po decyzji o zamknięciu konta, ale jeszcze przed złożeniem wypowiedzenia, warto wykonać kilka ważnych czynności:
  • jeśli konto zostało otwarte w promocji z premią czy nagrodą, sprawdź czy obowiązywał (a jeśli tak to jak długo) okres lojalnościowy. Przedwczesne zamknięcie konta może Cię kosztować np. zwrot części lub całości gratyfikacji [Aktualizacja: choć to już porada z dawnych czasów - obecnie takich zobowiązań banki w praktyce nie wymagają] 
  • zapisz historię konta - wyciągi można pobrać np. w formie plików PDF, CSV, XLS
  • pobierz potwierdzenia najważniejszych transakcji w formacie PDF (kiedyś nieoczekiwanie mogą Ci się przydać potwierdzenia opłacenia rachunków za media albo opłacenia składek do ZUS lub US. Warto też zapisać potwierdzenia wpływu wynagrodzenia - to na wypadek sytuacji starania się o kredyt - wówczas bank może poprosić o takie potwierdzenia za okres 3, 6, a czasem nawet 12 ostatnich miesięcy)
  • jeśli numer zamykanego rachunku masz zapisany w szablonach przelewów w bankowości internetowej swych kont w innych bankach, usuń je czym prędzej: unikniesz w przyszłości omyłkowego przelewu na konto, które zamkniesz.

Jeśli zdecydujesz się na wysłanie wypowiedzenia listem możesz skorzystać z udostępnionego przez bank wzoru (ale udostępnia je zaledwie kilka banków). W wypowiedzeniu nie jest jednak ważny formularz, ale treść, która powinna zawierać wszystkie niezbędne informacje. Wówczas nie ma prawa nastąpić sytuacja, w której bank odmówiłby Ci wykonania dyspozycji. Możesz skorzystać z poniższego wzoru:

Pod wypowiedzeniem podpisz się zgodnie z kartą wzoru podpisu (jeśli takowy w banku składałeś).Wysyłając list koniecznie pamiętaj nadać go jako list polecony. Będziesz mieć potwierdzenie wysłania dokumentu i możliwość śledzenia przesyłki (włącznie z informacją czy list już dotarł). 

Jak w praktyce wyglądają dopuszczalne sposoby złożenia wniosku o zamknięcie konta w poszczególnych bankach? Sprawdź poniżej. Pamiętaj jednak, że regulacje banków się zmieniają i dostępna opcja może zniknąć lub na odwrót - w danym banku przybędzie nowa opcja. Wpis ten, dzięki zgłoszeniom Czytelników, jest jednak na bieżąco aktualizowany. Gdy zauważysz zmianę, koniecznie napisz komentarz lub daj znać na kontakt@bankobranie.pl. Pomożesz innym osobom, które czytają niniejszy post.

Sposoby zamykania kont w poszczególnych bankach


Aion Bank
  • czat w aplikacji mobilnej banku

Alior Bank (w tym klienci byłego banku T-Mobile Usługi Bankowe)
  • placówka banku (lista oddziałów)
  • list (adres: Alior Bank S.A. ul. Łopuszańska 38 D 02-232 Warszawa) - saldo rachunku powinno wynosić 0,00 zł
  • bankowość internetowa Alior Online (Moje sprawy → Dyspozycje, opinie i potwierdzenia) lub aplikacji Alior Mobile (zakładka „Wiadomości”) 
  • infolinia, pod numerem 19 502
W tym banku, oprócz zamknięcia konta, warto dopilnować zamknięcia dostępu do bankowości elektronicznej - w ten sposób nie będziesz sobie blokować możliwości złożenia wniosku o konto w przyszłości (np. gdy pojawi się jakaś promocja, która będzie wymagać zawnioskowania o konto poprzez stronę internetową).

Bank Pocztowy (w tym dawny Envelobank)
  • placówka banku (lista oddziałów)
  • list (adres: Bank Pocztowy S.A. Centrala Bydgoszcz, ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz)
  • mail (informacja@pocztowy.pl) - wysłać należy skan wypełnionego i własnoręcznie podpisanego formularza wypowiedzenia
BNP Paribas (w tym wcześniejszy Bank BGŻ i BGŻ BNP Paribas oraz Raiffeisen Polbank)
  • placówka banku (lista oddziałów)
  • list (adres: BNP Paribas, ul. Kasprzaka 2, 01-211 Warszawa) - jeśli na koncie będzie więcej niż 20 zł bank nie może go zamknąć, wówczas należy samodzielnie wypłacić te pieniądze lub zlecić przelew , zgodnie z informacją konsultanta banku wypowiedzenie pisemne powinno zawierać PESEL jak również rodzaj, serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer zamykanego konta
  • infolinia (500 990 500 lub 22 134 00 00) - złożenie dyspozycji w ten sposób jest możliwe pod warunkiem, że zamykane konto jest ostatnim produktem w BNP Paribas

W tym banku, oprócz zamknięcia konta, dopilnuj zamknięcia umowy ramowej (która spowoduje zablokowanie dostępu do bankowości elektronicznej) - w ten sposób nie będziesz sobie blokować możliwości złożenia wniosku o konto w przyszłości (np. gdy pojawi się jakaś promocja, która będzie wymagać zawnioskowania o konto poprzez stronę internetową).

BOŚ 
  • placówka banku (lista oddziałów)
  • list (adres: Bank Ochrony Środowiska S.A., Ul. Żelazna 32, 00-832 Warszawa)
Citi Handlowy 
  • placówka banku (lista oddziałów)
  • list (adres: Bank Handlowy w Warszawie S.A., Biuro Obsługi Rachunków Klientów Detalicznych, ul. Pstrowskiego 16, 10-602 Olsztyn)
  • infolinia (złożenie oświadczenia o wypowiedzeniu przez CitiPhone, po przeprowadzonej weryfikacji CitiPhone PINem) 
  • bankowość internetowa (Citibank Online: Kontakt>Napisz nową wiadomość>Napisz nową wiadomość > Dyspozycje > Rachunki Osobiste/Oszczędnościowe > Zamknięcie konta głównego w PLN > Kategoria Rachunki osobiste. W treści dyspozycji wybierz numer rachunku, którego dotyczy rezygnacja)
Credit Agricole 
  • placówka banku (lista oddziałów)
  • list (adres: Credit Agricole Bank Polska S.A., Biuro Rzecznika Klienta, ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław)
VeloBank (w tym również dawny Getin Bank i Getin Noble Bank)
  • placówka banku (lista oddziałów)
  • list (adres: VeloBank S.A., Rondo Ignacego Daszyńskiego 2C, 00-843 Warszawa)
  • infolinia (pod numerem 664 919 797)
  • bankowość internetowa i aplikacja (Oferty – Obsługa – Konta – Wypowiedzenie umowy rachunku)
ING Bank Śląski 
  • placówka banku (lista oddziałów)
  • list (adres: ING Bank Śląski, ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice). W dyspozycji należy wpisać poniższe dane: imię i nazwisko, pełny adres zamieszkania, PESEL (jeśli nie mieszka się na terenie Polski, nie jest on wymagany) rodzaj, serię, numer i datę ważności dowodu tożsamości, 26 cyfr numeru konta do zamknięcia oraz numer konta, nazwa banku, na który ING przekazać pozostałe na koncie pieniądze.
  • w bankowości internetowej Moje ING (kliknięcie w kółko z nazwą konta do zamknięcia->zjechanie na dół strony->wejście w opcję ,,Zamknij konto"->potwierdzenie)

W tym banku, oprócz zamknięcia konta, warto dopilnować zamknięcia dostępu do bankowości elektronicznej - w ten sposób nie będziesz sobie blokować możliwości złożenia wniosku o konto w przyszłości (np. gdy pojawi się jakaś promocja, która będzie wymagać zawnioskowania o konto poprzez stronę internetową).

Inteligo 
  • list (adres: Inteligo Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. Kancelaria, ul. Partyzantów 15, 22-411 Zamość) - wzór wypowiedzenia na stronie banku
  • mail (inteligo@inteligo.pl - wyłącznie dla osób korzystających z bezpiecznego podpisu elektronicznego - podpis kwalifikowany
Z formularzy dostępnych w lokalizacji inteligo.pl -> "Pomoc" -> "Pliki do pobrania" ("Formularze dotyczące konta Inteligo") należy wybrać adekwatny do rodzaju zamykanego konta, następnie wypełnić i przesłać do banku.

mBank 
  • placówka banku (lista oddziałów)
  • list (adres: mBank S.A. Bankowość Detaliczna Skrytka Pocztowa 2108, 90-959 Łódź 2)
  • w bankowości internetowej (Pomoc-Załatw swoje sprawy – Inna sprawa, a następnie Kategorie – Rachunki - Wypowiedzenie umowy w całości oraz w części dotyczące rachunku osobistego i firmowego), wniosek należy potwierdzić hasłem sms lub mobilną autoryzacją.
  • infolinia (42 6 300 800 lub 801 300 800), niezbędny będzie identyfikator klienta i telekod
  • połączenie z ekspertem mBanku online audio lub video
Millennium
  • placówka banku (lista oddziałów)
  • list (adres: Bank Millennium S.A., ul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa)
  • infolinia (22 598 40 40 lub 801 331 331) po zalogowaniu Millekodem i H@słem1
  • bankowość internetowa - klikając w swe imię i nazwisko (w prawym górnym narożniku) z rozwijalnego menu wybierz "Wnioski i umowy" i dalej: "Zamykanie konta".
W piśmie należy podać: nazwę oraz numer konta, którego dotyczy rezygnacja, swoje dane osobowe jak: PESEL, numer i serię dowodu osobistego oraz adres zamieszkania.

Nest Bank (w tym wcześniejszy Bank Smart i BIZ Bank)
  • placówka banku (lista oddziałów - przewiń stronę nieco w dół)
  • list (adres: Nest Bank SA ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa) - gotowy wniosek o zamknięcie konta na stronie banku
  • infolinia (22) 438 41 41 z użyciem kodu TelePIN
  • mail (kontakt@nestbank.pl) - wysłać należy skan wypełnionego i własnoręcznie podpisanego formularza wypowiedzenia umowy o konto. Dokument podpisać można także za pomocą profilu zaufanego ePUAP, lub podpisem elektronicznym kwalifikowanym.
  • bankowość internetowa lub aplikacja mobilna (Centrum kontaktu - wnioski i dyspozycje- nowy wniosek- inne- dyspozycje klienta- złóż wniosek- zamknięcie rachunków)
Pekao SA (w tym klienci dawnego Idea Banku)
  • placówka banku dane Oddziałów Banku dostępne są na stronie internetowej Banku tutaj)
  • list (adres: Bank Pekao SA - Centrala, ul. Żubra 1, skrytka pocztowa 1008, 01-066 Warszawa)
  • bankowość internetowa (należy najpierw złożyć internetowe zapytanie o możliwość zamknięcia rachunku; w tym celu trzeba przejść w Pekao24 do zakładki „Oferty i wnioski”/„Usługi” lub w PeoPay w zakładce „Usługi”/„Dyspozycje”/„Dyspozycje i zaświadczenia”)

    Odpowiedź banku będzie uzależniona od rodzaju konta i listy posiadanych produktów. Należy jej szukać:
    - w Pekao24 w zakładce „Oferty i wnioski”/„Lista- Złożone wnioski i dyspozycje”. Jako rodzaj listy należy wybrać „Dyspozycje” lub
    - w PeoPay na ekranie głównym (po przewinięciu w dół) w sekcji „Dla Ciebie” trzeba wybrać „Lista”. Jako rodzaj listy należy wybrać „Dyspozycje”.

PKO BP (w tym klienci byłego Nordea Bank)
  • placówka banku - dowolna - metoda zalecana, gdy Klientowi zależy na krótszym niż miesięczny terminie wypowiedzenia
  • list (na adres placówki prowadzącej konto) - wzór wypowiedzenia na stronie banku, dane teleadresowe placówek banku
  • w serwisie internetowym iPKO – w zakładce: Moje produkty, w sekcji: Konta proszę kliknąć kafel z kontem, następnie wybrać opcję: Dyspozycje i zaświadczenia i dyspozycję: Zamknięcie konta.
  • w aplikacji mobilnej IKO – na ekranie startowym proszę wybrać opcję: Więcej, następnie: Dyspozycje i zaświadczenia, kategorię: Konta i dyspozycje: Zamknięcie konta.
Plus Bank
  • placówka banku
  • list (adres: Plus Bank S.A., Centrum Obsługi Dokumentów, ul. Zwierzyniecka 18, 60-814 Poznań)
  • mail: kontakt@plusbank.pl (skan lub zdjęcie odręcznie podpisanej, zgodnie ze wzorem podpisu, dyspozycji wypowiedzenia)
  • infolinia, nr 48 61 8 461 461 - pod warunkiem, że nie jest to konto z kredytem w rachunku i na rachunku nie ma więcej niż 100zł
Raiffeisen Digital Bank
  • mail: contact.pl@raiffeisendigital.com
  • czat - jako zalogowany użytkownik
  • dodatkowo, by zamknąć dostęp do bankowości: w aplikacji należt wejść w zakładkę Profil -> Usuń konto. Bank informuje, że: "Twoje konto zostanie automatycznie usunięte.  Informujemy, że usuniętego konta nie można odzyskać,  dopóki wszystkie dane nie zostaną usunięte. Proces usuwania danych trwa 1 rok i 30 dni. W tym czasie nie będziesz mógł zarejestrować się do aplikacji"
Santander Bank Polska (wcześniej BZ WBK) 
  • placówka banku
  • infolinia (1 9999, /+48 61 81 19 999) (Podczas połączenia należy powiedzieć, jakiej dyspozycji dotyczy kontakt lub wcisnąć (1) aby wybrać temat z klawiatury telefonu, a następnie Chcesz porozmawiać w języku polskim (1) > Jesteś naszym klientem? (1) > Chcesz porozmawiać o posiadanych produktach i usługach? (1) > Klient indywidualny (1) > Chcesz zrezygnować z produktu (3)). Dyspozycje telefoniczne przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 19:00;
  • w bankowości internetowej w zakładce Twoje sprawy > Konta > Zrezygnuj z konta;
  • w aplikacji mobilnej w opcji Kontakt > Twoje skróty>Twoje sprawy > Wszystkie tematy > Konta > Zrezygnuj z konta. Rezygnacja w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej odbywa się po połączeniu z doradcą online, który jest dostępny w dni robocze od 9:00 do 18:00.
  • kontakt z doradcą online (wideo, audio) w dni robocze, od 9:00 do 18:00

Santander Consumer Bank (rachunek oszczędnościowy)

  • placówka banku (lista oddziałów)
  • mail, biuro@santanderconsumer.pl (skan/zdjęcie podpisanego odręcznie pisma, proces zamknięcia tą metodą będzie trwał nieco dłużej niż przez formularz kontaktowy)
  • list (Santander Consumer Bank S.A. ul. Legnicka 48 B, 54-202 Wrocław) (proces zamknięcia tą metodą będzie trwał nieco dłużej niż przez formularz kontaktowy)
  • formularz kontaktowy na stronie banku dla konta oszczędnościowego: dokument ze strony banku dla konta oszczędnościowego (tutaj) należy wypełnić, podpisać i skan/zdjęcie dołączyć do formularza kontaktowego dostępnego tutaj, zamknięcie rachunku nastąpi po potwierdzeniu telefonicznym (zadzwoni konsultant banku)
  • bankowość elektroniczna:  dokument ze strony banku dla konta oszczędnościowego (tutaj) należy wypełnić, podpisać i skan/zdjęcie wysłać w bankowości elektronicznej poprzez Panel wiadomości
  • infolinia (195 00, 71 358 9909) - dla kart kredytowych jedyna metoda, oprócz wizyty w oddziale
Toyota Bank 
  • list (adres: Toyota Bank Polska S.A., ul. Postępu 18 b, budynek Orion, 02-676 Warszawa)
  • mail (kontakt@toyotabank.pl - skan pisma z własnoręcznym podpisem)

    Formularz wypowiedzenia umowy jest dostępny tutaj.

  • umowy podpisane elektronicznie należy wypowiedzieć składając wniosek w bankowości elektronicznej po zalogowaniu się na swoje konto.

Co zrobić po złożeniu dyspozycji zamknięcia konta?


W okresie wypowiedzenia umowy warto... odbierać telefon. W bankach zdarzają się akcje, gdy konsultanci z odpowiedniego działu dzwonią, by zaproponować wycofanie dyspozycji zamknięcia konta. Takiej namowie lepiej szybko nie ulegać, bo zdarza się, że w zanadrzu mają kolejny argument - promocję, której włącznie ma zachęcić do rezygnacji z wypowiedzenia. Nie są to częste propozycje, ale warto je wyłapywać.

Jeśli już minął okres wypowiedzenia, to warto sprawdzić czy konto zostało ostatecznie zamknięte. Powinno tak się stać i w zdecydowanej większości przypadków tak się dzieje, ale swoich interesów najlepiej pilnować samemu (a losowe sytuacje się zdarzają - list z wypowiedzeniem nie dotrze; pracownik banku czegoś nie dopilnuje; na koncie pojawi się jakaś opłata przez którą bank nie mógł zamknąć konta).

W sytuacji, gdy w wypowiedzeniu został wskazany numer rachunku do wypłaty środków z zamykanego konta i te środki już wpłynęły na nadal posiadane przez Ciebie konto, które masz w innym banku, to wtedy w praktyce mamy już potwierdzenie zrealizowania takiej dyspozycji. Choć z tymi przelewami z zamykanego rachunku (po zamknięciu konta) warto uważać - niektóre banki za realizację takiego przelewu z zamykanego konta naliczają prowizję, jak za przelew zlecony w placówce (a to najczęściej droga operacja) - przed zamknięciem konta dobrze więc sprawdzić, jak to wygląda w Twym banku.

Jeśli przelewu z zamykanego konta już się nie spodziewasz, bo nic na nim nie zostało, to po upływie okresy wypowiedzenia, sprawdzić czy konto zostało faktycznie zamknięte, można na kilka sposobów:
  • logując się do bankowości elektronicznej, jeśli nadal posiadasz dostęp do takowej;
  • kontaktując się z infolinią banku;
  • wykonując przelew z konta w innym banku na rachunek zamykanego konta - jeśli ten przelew po kilku dniach roboczych wróci, to znaczy, że się "odbił", więc stare konto zostało skutecznie zamknięte (uwaga: takiego sprawdzającego przelewu nie rób z konta w BNP  Paribas, bo ten bank pobiera opłatę za zwrócone przelewy).

Niestety nieliczne banki przesyłają potwierdzenie realizacji dyspozycji zamknięcia konta. Na taką informację można liczyć np. w mBanku (mailowo) oraz w Santander Banku (SMS-em). To jednak bardzo rzadka praktyka. 

No i na koniec jedna wskazówka. Ostatnia, ale najważniejsza w kontekście korzystania z promocji bankowych w przyszłości: zachowaj wypowiedzenie lub zapisz sobie datę zamknięcia konta. Ta informacja pozwoli Ci brać udział w promocji (z pełną świadomością prawa do uczestnictwa), gdy już upłynie okres wykluczenia dla byłych klientów.

Zamykasz konto, chcesz otworzyć nowe? Bądź na bieżąco z bankowością i bankobraniem, by nie przegapić najważniejszych zmian, jak i świetnych promocji, w których możesz zyskać najwięcej. Zapisz się na bezpłatny newsletter - w prezencie otrzymasz eBooki, które ułatwią Ci zarabianie na promocjach bankowych:

Źródło grafiki: freedigitalphotos.net

204 komentarze:

  1. Widzę w tym kawał włożonej roboty. Dzięki Mr. Złotówa, na pewno się przyda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę pracy było. Ale ważny, by było przydatne :) Zestawienie przygotowałem zainspirowany Waszymi sugestiami by dodawać takie info przy opisywanych promocjach na konta. Teraz wszystko będzie w jednym miejscu, dostępne każdej chwili.

      Usuń
  2. Szkoda trochę, nie publikujesz już zarobków bankowych z każdego miesiąca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Publikuję :) za marzec znajdziesz tutaj. A podsumowanie kwietnia jest już prawie gotowe - czekam tylko na wypłatę od Raffeissen Polbank.

      Usuń
  3. Przyda się mocno. Zwłaszcza, że zamierzałem niebawem zrobić gruntowny porządek w kontach które posiadam, a są mi już zbędne.

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy nie jest przypadkiem tak że jak wyślę przelew na zamknięte już konto to powinien on wrócić na konto z którego "wyszedł"? Tym sposobem możemy upewnić się że na pewno nasze konto zostało zamknięte.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, zostanie zwrócone, jednak jeśli to jest przelew międzybankowy, to będziesz miał zamrożone pieniądze dosyć długo. To ważne jeśli przelewamy duże ilości pieniędzy.

      Usuń
    2. Wróci, ale zależy chyba od banku jak szybko zwrócą. Ja omyłkowo przelałem na zamknięte konto w Getinie. Pieniądze wróciły następnego dnia.

      Usuń
    3. To jeden ze sposobów. Przelewamy złotówkę na zamknięte konto i jak kasa wróci, to mamy potwierdzenie, że konto jest na 100% zamknięte :) Można też zostawić na koncie 1 zł i w wypowiedzeniu zaznaczyć, że pozostałe środki na koncie mają przelać do innego banku. Jak ta złotówka wróci, to mamy drugie potwierdzenie, że konto zostało zamknięte na 100% :) Należy jednak pamiętać, że bank BZWBK życzy sobie 8 zł haraczu za przelanie naszej kasy do innego banku przy zamykaniu u nich konta. Zdzierstwo :(

      Usuń
  5. Dla kont założonych online w których bankach trzeba udać się do placówki banku w celu złożenia wzoru podpisu albo zeskanowania dowodu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dwa razy zamykałem konta w Meritum Banku otworzone przelewem, to za pierwszym razem wysłałem samo wypowiedzenie i chcieli ode mnie kserokopię dowodu osobistego wysłanego na maila. Za drugim razem dołączyłem kserokopię dowodu do wypowiedzenia i wysłałem listem.

      Usuń
  6. Przydałaby się jeszcze jedna rzecz przy zamykaniu rachunku w banku: żądanie zaprzestania przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych. Spotkałem się z dwoma wątkami w tej kwestii: cofnięcie zgody oraz sprzeciw. Nie wiem natomiast czy te dwie czynności się uzupełniają czy wykluczają. Czy autor blogu jest w stanie wyjaśnić bądź dowiedzieć się jak to jest? Zapewne przydałaby się odpowiednia formuła/zwrot prawny, który można byłoby załączyć wraz z wypowiedzeniem umowy konta i zabezpieczyć sobie spokój przez natrętnym marketingiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprzeciw jest nadrzędny. Wtedy nie tylko nie będzie mógł dzwonić dom maklerski czy ktokolwiek inny z grupy bankowej, ale także sam bank. Pod żadnym pozorem. Cofnięcie zgody często dotyczy tych innych, a samemu bankowi pozostawia możliwość dzwonienia itp.

      Usuń
    2. Prawo sprzeciwu (ze strony http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/892/j/pl/)

      Każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo ich kontroli (art. 32 ust. 1 ustawy). Wyraża się ono, między innymi, możliwością wniesienia sprzeciwu wobec ich wykorzystania w celach marketingowych lub przekazywania innemu administratorowi danych.

      Z prawa sprzeciwu można skorzystać, gdy administrator uzasadnia przetwarzanie danych spełnieniem warunków, o których mowa w art. 23 ust. 1 pkt 4 i 5 ustawy, tj wtedy, gdy: przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego lub jest niezbędne do wypełnienia jego prawnie usprawiedliwionych celów, lub osób trzecich, którym dane te przekazuje. Prawo to nie przysługuje, gdy np. podstawę przetwarzania danych stanowi zgoda, szczególny przepis prawa lub są one przetwarzane w związku z wykonaniem umowy zawartej z administratorem.

      W przypadku wniesienia sprzeciwu dalsze przetwarzanie kwestionowanych danych jest niedopuszczalne. Administrator może jednak pozostawić w zbiorze imię lub imiona i nazwisko osoby oraz numer PESEL lub adres wyłącznie w celu uniknięcia ponownego wykorzystania danych tej osoby, w celach objętych sprzeciwem (art. 32 ust. 3 ustawy).

      Usuń
  7. W końcu ktoś się sprężył. Bardzo pomocna ściąga. Dzięki wielkie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. A jak to jest z zamykaniem kart kredytowych? Mam akurat kredytówkę w T-Mobile blablabla. W panelu bankowości zamknąłem ją przez zastrzeżenie itd, niby wszystko fajnie, ale się trochę obawiam, czy na pewno takie coś wystarczy. Czy może trzeba składać wypowiedzenie umowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastrzegłeś kartę jako taką samą w sobie - plastik. Ale trzeba wypowiedzieć umowę kredytową o tą kartę.

      Usuń
  9. Chciałem dzisiaj założyć konto Prestige. Okazało się, że nie mogę bo mam tam konto od 2005 roku. Miałem tam kredyt na rok. W 2006 roku kredyt spłaciłem i konto zamknąłem wraz z ostatnią ratą. Od 2006 na koncie nie ma żadnych operacji .. a jednak… przy mnie pracownik banku sprawdził, że debet na koncie powstał w sierpniu 2014 roku w wysokości 59 groszy ale nie wiadomo skąd. Wyjaśnienie pracownika: może ktoś omyłkowo wpłacił jakąś kwotę na to konto i był zwrot (w domysle ja) ale takiej operacji nie znalazł. Do 2015 roku urosły mi odsetki w wys. 11 groszy. I teraz najlepsze.. proszę uregulować dziś te 70 gr i jutro przyjść jeszcze raz to założymy konto Prestige. Nie wpłaciłem, reklamacja w toku. Oczywiście standard to nieudana próba zeskanowania mojego dowodu, nie wyraziłem zgody więc notatka służbowa. Nie polecam Eurobanku z takim podejściem do klienta. Od dziś dla mnie to Eurobanda. Bójcie się Eurobandy po 9 latach :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam! Listownie wysłałem zamknięcie konta w bnp paribas, jednak dziś dostałem tel że muszę stawić sie w oddziale, inaczej mi nie zamkną. Jak myślicie, kłamią żeby namawiać na pozostanie, czy faktycznie coś się zmieniło? Zamykał ktoś ostatnio u nich konto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ich odpowiedź na maila, że można listem. Wysłałem ok. 2 tyg. temu i na razie nikt się nie odzywał. Loteria? ;)

      Usuń
    2. Odpowiedź z banku:

      "Szanowny Panie

      Dziękuję za przesłane zapytanie.

      W odpowiedzi na Pana pytanie miło mi poinformować, że zamknięcie
      rachunku może odbyć się w oddziale naszego Banku nasi gdzie Doradcy
      pomogą w wypełnieniu wszystkich formalności.

      Dyspozycję zamknięcia rachunku może Pan również wysłać listownie na
      adres biura centrali naszego Banku w Warszawie ul. Suwak 3, 02-676
      Warszawa.

      Dodam, że w przypadku wysyłki dyspozycji zamknięcia rachunku listownie
      powinna ona zawierać: Pana dane osobowe, numer rachunku którego dotyczy
      oraz podpis zgodny z kartą wzorów podpisów jeśli rachunek był
      założony w oddziale lub podpis zgodny z podpisem znajdującym się w
      dowodzie osobisty jeśli rachunek był założony przez internet.

      Mam nadzieję, że udało mi się odpowiedzieć na Pana pytanie w
      wyczerpujący sposób.

      Jeśli jeszcze ma Pan jakieś pytania to nasi Konsultanci są do Pana
      dyspozycji poprzez naszą Infolinię Centrum Telefoniczne. Podkreślam, że
      jest ona czynna całą dobę przez 7 dni w tygodniu pod numerem 0 801 367
      847 lub +48 22 566 93 00 dla telefonów z zagranicy.

      Na wszystkie pytania z chęcią odpowiedzą również Doradcy w Placówkach
      Banku BGŻ BNP Paribas SA. Aktualny wykaz Placówek znajduje się na
      stronie głównej Banku w zakładce "kontakt".

      W przypadku dodatkowych pytań zachęcam do ponownego kontaktu.

      Z poważaniem,
      Ilona (...)
      Bank BGŻ BNP Paribas S.A.
      Departament Contact Center
      ul. Kasprzaka 10/16, 01-211 Warszawa
      www.bnpparibas.pl
      Infolinia: 0801 367 847
      (opłata za połączenie wg cennika operatora) "

      Usuń
    3. "...podpis zgodny z podpisem znajdującym się w dowodzie osobisty jeśli rachunek był założony przez internet."
      A widział ktoś podpis w nowym dowodzie osobistym? Wychodzi więc na to, że z nowym dowodem osobistym to tylko w oddziale.

      Usuń
  11. To w Raiffeisen można zamknąć konto przez infolinię? Zamykał już ktoś w ten sposób?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu składasz dyspozycję.

      Usuń
    2. Nie takie po prostu :-) Rozmowa trwała 15 minut! Pierwszy konsultant przekierowuje do drugiego mogącego konto zamknąć. Najpierw trzeba wysłuchać jaki to wspaniały bank i cudowne konto :-) i dopiero konto jest zamykane. Natomiast aby usunąć zgody marketingowe jest się przekierowanym do kolejnego konsultanta który przekierowuje do automatu nadającego TPIN i dopiero można u kolejnego konsultanta te zgody wycofać :-D

      Usuń
  12. W przypadku zamknięcia konta - listownie, na adres banku, można pójść do placówki i po prostu zostawić tam list? Powinni przyjąć, czy trzeba przez pocztę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to raczej będzie standardowy proces zamknięcia w placówce.

      Usuń
  13. milenium zamykamy też przez www batrzo przyjnemna opcja

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, czy bank ma prawnie obowiązek wysłania mi potwierdzenia zamknięcia konta i uregulowania wszelkich należności, jeśli poproszę o to w oświadczeniu wypowiedzenia?

    OdpowiedzUsuń
  15. Zamknąłem konto w Toyota wysyłając formularz dostępny wyżej. Po 30 dniach nadal mogę zalogować się do bankowości internetowej ale przynajmniej widzę, że obu kont już nie ma. Tylko czemu nadal mam dostęp internetowy? W wypowiedzeniu jest wyraźnie "Proszę o zamknięcie wszystkich produktów w ramach umowy wraz z zablokowaniem dostępu do bankowości internetowej." Jak jest z tym u Was?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim przypadku jak wypowiadałem umowę (na tym samym wzorze), dostęp dezaktywowano. Hm, więc albo u Ciebie jeszcze się z tym nie wyrobili, albo przeoczyli. Jeśli nic się nie zmieni w ciągu kilku dni to może zadzwoń do nich i dopytaj.

      Usuń
    2. Może głupie pytanie, ale co zrobić z tym tokenem w przypadku zamknięcia konta? Odesłać?

      Usuń
    3. W Toyota Banku możesz sobie zostawić - tak informuje infolinia. Nigdzie nie ma też informacji o konieczności jego zwrotu, a regulacje nie zawierają jakiegokolwiek zapisu który mógłby powodować koszty za pozostawienie tokena.

      Usuń
  16. Ja miałęm ostatnio taką przygodę przy zamykaniu konta w Credit Agricole. Najpierw pani w Gliwickim oddziale powiedziała, że nie ma możliwości wydania potwierdzenia zamknięcia konta. Kiedy wyraziłem zdziwienie i zacząłem mocniej drążyć temat zniecierpliwiona Pani powiedziała, że może wydać, ale kosztuje to 50zł. Kiedy się oburzyłem, zadzwoniła do innej pani (jak się okazało w tym samym pomieszczeniu :)) i powiedziała że mogę otrzymać bezpłatnie, ale muszę się zgłosić na infolinię. Tam wyślą na mój adres do korespondencji. Na infolinii konsultant poinformował mnie, że koszt to 20zł i że nie mogę tego załatwi przez infolinie tylko w oddziale. O co chodzi? Przy próbie uzyskania potwierdzenia zamknięcia konta przedstawicielka Credit Agricole najpierw przedstawiła 3 różne informacje (zmieniając zdanie co chwilę), a potem zbywając na infolinię. Po czym konsultant infolinii przedstawił 4 wersje. To jakaś masakra. Nie wiem czy to polityka Credit Agricole, czy brak wiedzy ich pracowników. Rzecz miała miejsce kilka dni temu w ich Gliwickim oddziale na Zwycięstwa 49. Byłem ich klientem przez wiele lat. A zrezygnowałem z konta, głównie dla tego, że co roku podnosili opłaty za prowadzenie konta. Krótko mówiąc odradzam bank Credit Agricole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Credit Agricole tak mają - niewiedza, zamieszanie, chaos. Jedyne co to na reklamacje są dość przychylni i rozpatrują pozytywnie w większości przypadków

      Usuń
  17. W Orange Finance tylko "starą" metodą - pismo wysłane pocztą, co jest bez sensu bo założyć konto można przez internet ale już rozwiązać tylko pisemnie - skan nie wystarczy. Ale Orange to jest Orange.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzwoniłam dzis do Deutsche Banku i kazano mi wysłać wypowiedzenie na adres w Warszawie. Może nie ma to większego znaczenia (być może mają dwa punkty przyjmowania listów i te z Krakowa również trafią tam gdzie trzeba:-) ale pomyslałam, że komuś się może przyda ta informacja :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Formy zamknięcia rachunków i szczegóły w powyższym wpisie pojawiły się w oparciu o informacje z banków. Ale wysłałem ponownie zapytanie do Deutsche Banku jak jest faktycznie. Być może coś się zmieniło. Dzięki za sygnał.

      Usuń
  19. Hm, ja też napisałam jeszcze maila, aby się upewnić czy mój list dojdzie gdzie trzeba. No i co się okazuje. Niezły BURDEL tam mają, powiedzmy sobie szczerze! Na mail odpisali mi teraz, zeby wysłać na ten adres własnie Lubicz Kraków.
    Toż to ręce opadają - na infolinii gadają jedno, na mailu co innego. I bądź teraz człowieku mądry, i myśl gdzie wysłać...
    No cóż, ja wyslę chyba jednak na ten do Krakowa i zobaczymy, czy dojdzie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W odpowiedzi dostałem info, że wypowiedzenia należy wysyłać nadal na adres krakowski.

      Usuń
    2. Ale jak zadzwonisz na infolinię, to sie dowiesz, ze do W-wy :-|
      Brawo dla banku :-)

      Usuń
  20. Zamknęłam kartę kredytową CITI HANDLOWY poprze stronę bankową. Dostałam maila z potwierdzeniem zamknięcia rachunku i z informacją, że zadłużenie musi być spłacone najpóźniej następnego dnia po zakończeniu wypowiedzenia i tu wszystko jest zrozumiałe, ale napisali również: "Jednocześnie, Bankowi należne są odsetki umowne liczone od całości zadłużenia do dnia całkowitej jego spłaty, w wysokości określonej w Tabeli Opłat i Prowizji" i tutaj nie do końca rozumiem, ponieważ nie mogę się już zalogować na konto, więc nie wiem czy na sam koniec bank dodaje jakieś odsetki czy może wylicza jakieś odsetki w skali roku, nie mam pojęcia, ponieważ to moja pierwsza karta kredytowa, a zakładałam ją w promocji z premią 200zl i w regulaminie nic nie było o odsetka jeśli będziemy spłacać wszystko na czas. Proszę o pomoc, bo na citiphone nie mogę zadzwonić, ponieważ zablokowałam, żeby nie płacić :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to nie możesz się zalogować? Ja zamknąłem rachunek karty kredytowej już prawie dwa lata temu i do dzisiaj spokojnie mogę się do Citi zalogować. Co prawda zniknął rachunek i jego operacje ale pozostałe funkcje są cały czas dostępne.

      Usuń
  21. witam
    proszę o pełen adres(kod pocztowy) aby wypowiedzieć Getin Online
    list (adres: Getin Noble Bank S.A., Biuro Alternatywnych Kanałów Sprzedaży, UP Warszawa 113, Przegródka pocztowa 162) UP nie przyjął przesyłki z takim adresem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To adres podawany przez infolinię - ostatnio wypowiedzenie na ten adres wysłałem w listopadzie br. List dotarł - mam potwierdzenie przez bank w poczcie wewnętrznej bankowości internetowej. Na stronie banku jest jeszcze adres: Getin Noble Bank SA, Przyokopowa 33, 01-208 Warszawa

      Usuń
    2. A można konto Getin Online zamknąć w oddziale banku który mam w swoim mieście, czy tylko listem ?

      Usuń
    3. Kiedyś pytałem w oddziale Getin Banku. Powiedzieli mi, że nie mają wglądu w konta Getin Online, ale jak przyjdę z numerem konta to przyjmą wypowiedzenie.

      Usuń
    4. Z tego co ustaliłem na infolinii konto w Getin Online do 31.04.2016r można zamknąć przez telefon u konsultanta w trybie natychmiastowym w związku ze zmianą TOiP od 1 kwietnia. Tak też zrobiłem i po 17 minutach rozmowy konto zostało zamknięte :)

      Usuń
    5. Ciekawe... bo ja kilka dni temu na pytanie o możliwe sposoby wypowiedzenia umowy i infolinię właśnie dostałem następującą odpowiedź:

      "Zamknięcie rachunku wymaga formy pisemnej z podpisem zgodnym ze złożonym wzorem w Banku, które można złożyć w dowolnej placówce Getin Banku lub wysłać listem na adres:

      Getin Noble Bank S.A.
      UP Warszawa 113
      Przegródka pocztowa 162

      W związku w powyższym nie ma możliwości wypowiedzenia umowy konta za pośrednictwem Infolinii Banku."

      Usuń
    6. Tak, jak napisał poprzednik jest właśnie w umowie, ale jak spytałem się konsultanta o zmianę TOiP od 1 kwietnia i że chce zamknąć w trybie natychmiastowym to powiedział że można przez telefon. Właśnie tak zrobiłem i po 10 min po tym zalogowałem się i już nie ma rachunku karty żadnego produktu aczkolwiek do bankowości elektronicznej można się zalogować, konsultant powiedział że parę dni i będzie zamknięte. Na pytanie czy dostanę jakieś potwierdzenie zamknięcia powiedział że tylko tu w rozmowie telefonicznej.

      Usuń
    7. Bankowość też zawsze warto zablokować. Żaden normalny bank opłaty za nią nie wprowadził ale SK Bank taką opłatę wprowadził. Jeszcze przed bankructwem.

      Usuń
    8. No i tak to wygląda dostałem odpowiedź z banku.
      "Uprzejmie informuję, że złożenie sprzeciwu w związku ze zmianami od 1 kwietnia 2016 r. skutkuje zamknięciem rachunków. Pana rachunek o numerze 92...........0002 został zamknięty 03.11.2016 r. W sytuacji jeżeli chce Pan usunąć profil w serwisie transakcyjnym, należy złożyć wypowiedzenie umowy o Bankowość Elektroniczną. W celu zamknięcia profilu, niezbędne jest przesłanie wypowiedzenia umowy o Bankowość Elektroniczną na adres korespondencyjny:

      Getin Noble Bank SA
      CON, klatka B, p.II
      ul. Przyokopowa 33
      01-208 Warszawa

      Wypowiedzenie umowy można również złożyć w oddziale Getin Banku. Adresy dostępnych placówek znajdują się na stronie: https://www.getinbank.pl/oddzialy/placowki"
      A więc list lub wizyta w banku i tak konieczna :(

      Usuń
    9. Dzięki za informacje.

      Usuń
  22. Bank Smart - można wypowiedzieć umowę też mailowo i telefonicznie - chyba...:

    Wypowiedzenie i rozwiązanie Umowy (§ 51 pkt.)
    1.
    Z zastrzeżeniem ust. 4, Klient składa oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy:
    1)w formie pisemnej na adres: FM Bank PBP S.A., ul. Domaniewska 39a, 02-672 Warszawa;
    2)za pośrednictwem Serwisu Telefonicznego COK, po zalogowaniu się z użyciem kodu TelePIN lub;
    3)pocztą elektroniczną na adres: kontakt@banksmart.pl
    2.
    Klient może wypowiedzieć Umowę w każdym czasie.

    ust.4: Złożenie przez Klienta Dyspozycji zamknięcia wszystkich Rachunków ROR jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy.

    źródło: http://www.banksmart.pl/download/regulamin-rachunkow-klienci-indywidualni.pdf

    choć jest też ust.3: "Termin wypowiedzenia Umowy rozpoczyna swój bieg od dnia doręczenia do Banku SMART pisma zawierającego oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdzę, bo mogło się coś zmienić.

      Usuń
    2. To jak, wystarczy w Banku Smart przesłać skan podpisanego wypowiedzenia umowy mailem? Bo zakłada się wszędzie konto dość łatwo, ale żeby nie robili problemu z rozwiązaniem umowy na przyszłość i nie żądali np. oświadczenia o wypowiedzeniu potwierdzonego notarialnie, bo jak zakładamy konto przelewem weryfikacyjnym z innego banku to nawet nie mają naszego wzoru podpisu a nie zawsze nawet skan dowodu chcą...

      Usuń
  23. UWAGA KLIENCI BGŻ Optima!
    Znalazłam na stronie banku taką odpowiedź na pytanie:
    "Czy po zmianie /modernizacja systemu w okresie 05-08.02.2016/ będę widzieć w systemie historię moich operacji?
    - Tak, historia dotychczasowych operacji począwszy od 1 stycznia 2015 r. będzie widoczna w bankowości elektronicznej, pełna historia tj od początku założenia rachunku będzie dostępna do końca lutego.

    Czyli w lutym '16 radzę sobie pościągać potwierdzenia starszych operacji do pdf bo kiedyś mogą się przydać, a nie będzie można tego już zrobić od 01.03.2016!

    źródło: https://www.bgzoptima.pl/pomoc/inf

    OdpowiedzUsuń
  24. W Alior Banku powiedzieli mi wczoraj, że zamknięcie konta tylko osobiście w oddziale.

    OdpowiedzUsuń
  25. A jak zamknąć konto oszczędnościowe w BGŻ Optima?

    OdpowiedzUsuń
  26. ok - przepraszam - przecież pisze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. teraz po zmianie Wnioski->Zamknięcie rachunku

      Usuń
  27. 11.02 wypowiedziałam umowę Alior Bankowi listem poleconym. Podejrzewam, że list dotarł 15-16.02. Wiem, że bank ma 30 dni na zamknięcie konta, jednak owe 30 dni tuż tuż, a bank cicho siedzi. Jak wyglądają wasze doświadczenia zamykania konta w tym banku drogą listową ? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam serdecznie,
    Drogi Mr.Złotówko proszę o odpowiedź na pytanie czy jeśli wypowiadam konto w Millennium przez bankowość internetową to jest to równoznaczne z sprzeciwem na wyrażanie zgody na przetwarzanie danych marketingowych? Napisałem taki sprzeciw poprzez email oraz z poziomu profilu bankowości internetowej i odstawiono mnie z kwitkiem albo na infolinię albo do oddziału.Mam zamiar wypowiedzieć konto z poziomu bankowości internetowej i zastanawiam się czy aby załatwić również zakaz przetwarzania danych os. muszę napisać list ? Pozdrawiam Wszystkich Bankobiorców :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We wniosku o zamknięcie nic nie dopiszesz (szkoda, bo taka opcja jest np. w Eurobanku), więc musisz sprzeciw zgłosić odrębnie.

      Usuń
    2. dzięki :) czyli rozumiem że jak napiszę i wyślę list zaraz po wypowiedzeniu w necie to muszą to bez łaski zaakceptować ? pozdrawiam :)

      Usuń
  29. Odnośnie natychmiastowego wypowiedzenia umowy ze wzgledu na zmiane warunków TOiP itd, to jest to chyba pic na wode foto montaż nie dośc że panie w oddziale patrzą na mnie jak na kosmite to pomimo że w takiej formie to złożyłem po 2 tygodniach konto nadal aktywne był to bank BPH a sami wysłali do mnie list pocztą z wytłuszczonym że mam do tego prawo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety w BPH pracownicy bardzo często bywają nieogarnięci. Doświadczyłem tego przy podpisywaniu umowy w oddziale. Później samo konto, karta, bankowości czy infolinia nie sprawiały mi problemów i z dużym żalem się żegnam. Szkoda, że moneybacku nie przedłużyli.

      Usuń
  30. Złożyłem wniosek w millennium o natychmiastowe zamknięcie konta i karty, ze względu na zmianę regulaminu. Dziś mija siódmy dzień, a konto i karta dalej wiszą w bankowości. Czy należy zainterweniować?

    OdpowiedzUsuń
  31. Link do GetinOnline jest już nieprawidłowy.

    OdpowiedzUsuń
  32. jak mozna zamknac konto w santander bank - załozona była tylko lokata

    OdpowiedzUsuń
  33. od 1 sierpnia 2016 bph wyłączy opcję zamykania konta przez telefon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krok wstecz. No ale najwyraźniej już miotła aliora robi porządki :(

      Usuń
  34. BGŻ OPTIMA
    1. Po zalogowaniu do konta należy kliknąć w zakładkę WNIOSKI
    2. Następnie należy wybrać zakłądkę ZAMKNIĘCIE RACHUNKÓW i ZAMKNIĘCIE RACHUNKU GŁÓWNEGO i CELOWEGO
    3. Należy zaznaczyć rachunek, który ma zostac zamknięty.
    4. Zaznaczyć, że rachunek powiązany jest aktywny.

    Potwierdzamy dyspozycję i gotowe!

    Okres wypowiedzenia rachunku trwa obecnie 30 dni.

    OdpowiedzUsuń
  35. Konta wq Getin i Eurobanku zamykałem bez problemu przez serwis internetowy.

    OdpowiedzUsuń
  36. Bank Smart utrudnia zamknięcie konta, jak tylko może. Wypowiedzenie wysłane pocztą każe potwierdzać telefonicznie lub w oddziale. Okres wypowiedzenia minął, a konto nadal nie zamknięte. Nawet w takiej sprawie trzeba się z nimi szarpać reklamacjami, więc nikomu nie polecam tego banku.

    OdpowiedzUsuń
  37. Konto inteligo można zamknąć też w oddziale PKO BP, sprawdzone.

    OdpowiedzUsuń
  38. Mi łajzy z BPH nie zamknęły rachunku. Chyba będę musiał znowu tuż po pracy lecieć do placówki z wywieszonym ozorem, by zdążyć przed 16:30 :/

    A przy okazji, podczas składania winosku o zamknięcie konta, babka stwierdziła, że wycofanie zgód tylko przez telefon. To chyba jakieś jaja!

    OdpowiedzUsuń
  39. czy adres bph jest aktualny , po przejęciu przez aliora ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na chwilę obecną nastąpiła tylko fuzja prawna, ale jeszcze nie jest to fuzja operacyjna co oznacza obsługę klientów Banku BPH na dotychczasowych zasadach.

      Usuń
  40. Witam serdecznie :)
    Mam pytanie czy poniższ informacja jest aktualna ?
    Szukałem takie zakładk ale nie mogłem jej znleź...?
    Alior Bank
    bankowość intternetowa (wiadomość w grupie "Zamknięcie konta osobistego/konta oszczędnościowego – Klient Indywidualny")

    Pozdrawiam serdecznie Wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Dzięki za wskazanie, jak zamknąć konto w mBanku przez internet. Nigdy bym nie wpadła, że to właśnie w tej zakładce zostało ukryte...

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam, a jak to jest z PlusBank. Skusiłem się bonifikatą SMARTDOM na niższy rachunek za komórkę jeśli ma się też konto w PlusBank. Ogólnie podczas zakładania konta myślałem tylko o koncie i ewentualnie płatności telefonem. Dowiedziałem się jednak na miejscu, że konta zakładane jest tylko i wyłącznie wraz z kartą której wydanie jest właśnie za 0zł. Zasugerowany tą informacja zgodziłem się jednak na kartę (przyjąłem tez do wiadomości, że jej użytkowanie będzie zwolnione z opłaty 9zł w momencie dokonaniu transakcji karta za min. 500zł. Czyli w sumie nie przymus ale przymus. Ot, tak.Chcesz konto, musisz wziąść kartę. Na stronie Banku też podana jest informacja, że wydanie karty do konta jest za 0zł. (link: https://plusbank.pl/aktualnosc/gazeta-pl-wyroznila-konto-plus-). I wszytko było by pięknie gdybym nie wyczytał już w domu, że jednak nie jest tak pięknie jak piszą na stronie i jak zapewniała miła Pani w Banku. Napisane jest, że podczas zamykania rachunku OPŁATA ZA KARTĘ wynosi 30 zł !! (dokładnie: Koszty związane z wydaniem karty – opłata pobierana w przypadku odstąpienia od Umowy - 30zł). Czy ja mam to rozumieć jako świadome wprowadzenie w błąd ? Bo jak tak to ja dziękuję za taki bank i proszę ewentualnie o podpowiedź jak z niego uciec bez tych chorych opłat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. panie w ´plusie to nawet za wydanie karty sim kasuja 12 zeta pomimo ze ze od 3 lat plus ma promocje od 3 lat ze wydanie zero zl to i tk punkty plusa tego nie przestrzegaja, a jak sam zauwazyles mas zoplate za odstapienie od umowy cyz jej rozwiazanie bo to 2 rozne rzeczy

      Usuń
    2. Faktycznie, prostuję. Dzwonił konsultant bo zadałem powyższe pytanie w bankowości elektronicznej. Opłata jest tylko i wyłącznie za odstąpienie od umowy w ciągu 14-stu dni. Po tym czasie nie ma już opłat a co za tym idzie nie będzie to już odstąpienie tylko jej rozwiązanie.
      Ale dziękuję za wpis i kolejną garść wiedzy dla innych czytających.

      Usuń
    3. Jeśli chodzi o opłatę za wydanie karty sim, to może zależy od punktu albo od określonej sytuacji, bo ja nie musiałam płacić za wydanie nowej karty gdyż stara nie pasowała do zakupionego telefonu. Warto pamiętać, że czym innym jest właśnie "odstąpienie od umowy", a czym innym "rozwiązanie umowy" ;) Jest to ważna i istotna (często z punktu widzenia różnych opłat i terminów) różnica.

      Usuń
  43. Witam, mam pewien problem. Założyłem lokatę bezkarną w BGŻ Optima, teraz próbuje zamknąć konto, które musiałem założyć by skorzystać z tej lokaty. Wg instrukcji powinienem napisać wiadomość, próbowałem już nadając różne tematy (nie ma bezpośrednio tematu zamknięcie konta), nie odpisują, i nie za bardzo wiem jak to ugryźć, jakieś pomysły?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No bo od nich nie ma niestety żadnego odzewu. Ale zamykają. Zauważysz to po braku możliwości zalogowania. U mnie zamknęli nawet wcześniej niż 30 dni

      Usuń
    2. a mi nawet przelali ileś tam groszy z odsetek które sie należały za kilka dni chociaż konto do zera zczyściłem :D

      Usuń
    3. Na jakąkolwiek odpowiedź, nawet na najprostsze pytanie, w tym 'banku' trzeba czekać aż 30 dni - sorry, ale taki klimat :)

      Usuń
  44. Konto w BPH można zamknąć również przez maila :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Witam

    Bardzo pomocny blog. Dowiedziałam się więcej niż na infolinii w banku. :) Proszę prowadzić go dalej. Mam nadzieję, że starczy Tobie zapału i cierpliwości do wszystkich "zorientowanych inaczej" w sprawach bankowych (czyli nas, pytających i błądzących w meandrach bankowych klauzuli), czego serdecznie życzę. :)

    Dziękuję i pozdrawiam :)
    DGB

    OdpowiedzUsuń
  46. Mam dostęp do bankowości internetowej w bankach, w których kiedyś miałam lokaty. Nie mam tam aktualnie żadnego aktywnego rachunku, po prostu mogę się zalogować na swój "profil" do serwisu.
    Zastanawiam się, czy ten dostęp zlikwidować, czy "niech sobie będzie" ...? Jak robicie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ilu bankach tutaj mówimy? Dwóch, trzech?

      Usuń
    2. O dwóch.

      Usuń
    3. W takim razie nie ma sprawy :)

      Usuń
    4. Ale co znaczy "nie ma sprawy"?

      Usuń
    5. Ogólnie są banki w których jak masz dostęp to nie jest przeszkodą załapanie się na promocje - np. BZ WBK i ING. Ale dla bezpieczeństwa ja bym te dostępy poblokował jak nie są potrzebne.

      Usuń
    6. Okej, dzięki za odpowiedź.

      Usuń
    7. W_W, 13 lipca 2017, 08:48 - "dla bezpieczeństwa ja bym te dostępy poblokował"

      Na czym niby polega niebezpieczeństwo posiadania konta?

      Usuń
  47. Errata: BZ WBK - placówka banku oraz list.

    OdpowiedzUsuń
  48. jak zamknąć rachunek w aliorze przez bankowość internetową .Mr Złotówa bo w zaden sposób nie mogę odnalesc twojej wskazówlki
    _bankowość intternetowa (wiadomość w grupie "Zamknięcie konta osobistego/konta oszczędnościowego – Klient Indywidualny")

    OdpowiedzUsuń
  49. Kiedy najlepiej złożyć wypowiedzenie konta w citi handlowy i karty simplicity, w jaki dzień miesiąca, i czy po wypowiedzeniu są pobierane opłaty za konto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba to nie ma znaczenia. Jak wyzerujesz konto to już opłaty nie pobiorą. Tak czytałem gdzieś. Ale ja zrobiłem co innego. Po wypowiedzeniu wysłanym w bankowości, zadzwonili do mnie po tygodniu. Poprosiłem wtedy o zamknięcie konta w możliwie jak najszybszym czasie, bez okresu wypowiedzenia. Konsultantka powiedziała, że zobaczy co się da zrobić ale że taką dyspozycję przyjmuje. Rozmawialiśmy w czwartek, w piątek wypłaciłem co tam jeszcze zostało a konto zamknięto w poniedziałek. Bez opłat.

      Usuń
    2. @Anonimowy, 27 sierpnia 2017, 21:16 - "Jak wyzerujesz konto to już opłaty nie pobiorą"

      Po pobraniu opłaty saldo będzie ujemne, później płatne telefony, jeszcze droższe monity i wreszcie windykacja - nie polecam :)

      Usuń
    3. Ktoś jeszcze zamykał konto w tym banku?

      Usuń
    4. Zamykałem. Bez problemów, ze skróconym okresem wypowiedzenia.

      Usuń
  50. Złotówa, Getin i Noble zostały już dość dawno temu połączone w GNB. Ponadto już wkrótce będziesz mógł uzupełnić wpis o zamykaniu konta w VW Bank Polska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To samo dotyczy BPH oraz Deutsche Bank Polska.

      Usuń
    2. Były zapowiedzi przejęcia przez Bank Zachodni WBK ale Deutsche Bank ciągle działa jako odrębny bank.

      Usuń
  51. Mr Złotówa mam pytanie odnośne zamykania konta alior bank
    - wypowiedzenie złożyłem w bankowości internetowej i otrzymałem takową odpowiedż:
    -W odniesieniu do kwestii zamknięcia rachunku uprzejmie informuję, że dyspozycja
    została przekazana do realizacji. Po realizacji dyspozycji powinna Pani otrzymać potwierdzenie
    w formie SMS.

    Ponadto uprzejmie informuję, że nie jest możliwe wypowiedzenie Umowy
    Ramowej na podstawie korespondencji elektronicznej. Umowa Ramowa zawarta jest na czas
    nieokreślony.
    pytanie
    -czy zamknięcie rachunku nie jest jednoznaczne z zamknięciem umowy ramowej .? o co w tym wszystkim chodzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamknięcie konta nie równa się wypowiedzenie umowy ramowej. Tak mi też powiedziano. Aczkolwiek umowa ramowa nie jest przeszkodą w liczeniu karencji. Przetestowałem przy ostatniej promocji z Sodexo. Musiałem jednak iść do placówki wypowiedzieć umowę ramową. Zrobiono to od ręki. I wtedy mogłem założyć konto przez internet bo tak tylko było można w tej promocji.

      Usuń
    2. Czym jest ta umowa ramowa i na czym polega jej wypowiedzenie?

      Usuń
  52. mBank

    w bankowości internetowej (zakładka Pasaż > Market> Usługi > Wypowiedzenie umowy) - nie aktualne. Nie ma takiej mozliwosci

    OdpowiedzUsuń
  53. w piątek zamknąłek konto w ALIORZE , lecz posiadam dostęp do bankowosci internetowej .czy nalezy zamknąć ten dostęp , zeby póżniej móc brać udział w innych promocjach ??

    OdpowiedzUsuń
  54. Mr .Złotówa
    5.12.2017 zamykałem poprzez bankowosc internetową konto w Aliorze .dotej pory jednak nie zostało zamknięte .dzwoniłem z 5 razy na infolinie i nic -proszę czekać zajmiemy się tą sprawą .wysyłałem ponaglenia poprzez bankowość internetową i nic - znowu zajmiemy się tą sprawą jak szybko się tylko da .
    moje pytanie
    - co dalej robić , czy opieszałość banku to normalna rzecz ?? czy w związku z zaistniałą sytuacją i ponadnormatywnym oczekiwaniem na zamknięcie rachunku mogę żądać jakiegoś zadośćuczynienia ( jakiego ? )
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli bank nie wywiązuje się z zamknięcia konta zgodnie z terminem wypowiedzenia to sugerowałbym powiadomić go o zamiarze zawiadomienia organów nadzoru (powinno szybko zadziałać w takiej - bądź co bądź - błahej sprawie, bo to nie jest jakiś spór czy coś podobnego). A jako roszczenie wskazałbym zobowiązanie banku w odpowiedzi na reklamację do zagwarantowania w przyszłości, że za datę zamknięcia konta uznawana będzie data w której to powinno nastąpić, a nie w której dopiero to nastąpi. Przy tym pomyśle bazuję na mailu, który przysłał mi jakiś czas temu jeden z Czytelników. Bank (aczkolwiek inny) nie wywiązał się z przyjętej dyspozycji zamknięcia konta. Klient odkrył to po kilku miesiącach - zażądał anulowania opłat (co było sprawą oczywistą), ale także właśnie takiej deklaracji (w reklamacji podał, że ma na uwadze swój potencjalny udział w promocjach banku w przyszłości i chce mieć taki okres karencji na potrzeby udziału w nich).

      Usuń
  55. Chcę zamknąć konto w envelo banku, czy ten skan wypowiedzenia wyslany e-mail, to może być zdjęcie takiego wypowiedzenia zrobione smartfonem i wysłane w zalaczniku emaila?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a otrzymałes juz premie ?

      Usuń
    2. W envelo jeszcze konta nie zamykałem ale w innych bankach jak chcą skan dowodu to zawsze wysyłam zdjęcie i wystarcza.

      Usuń
    3. Zdjęcie dowodu osobistego wysłane na niezaszyfrowany adres e-mail po to, żeby zamknąć konto? Straszno!

      Usuń
    4. Wystarczy wysłać należy skan wypełnionego i własnoręcznie podpisanego FORMULARZA wypowiedzenia, a nie dowodu osobistego!

      Usuń
  56. chce zamknąć rachunek w bgz paribas.
    będą mnie namawiać na pozostanie w nim?
    ktoś miał taką sytuację ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim przypadku poszło bez problemu. Na nic mnie nie namawiali.

      Usuń
  57. Jeśli wypowiedzenie wyślę przez bankowość elektroniczną ,czy jest to równoznaczne z wypowiedzeniem umowy ramowej? w Getin i Mbaku,chodzi o Kartę kredytową,a w Mbanku mam konto techniczne.Czy pózniej będę mógł być znów nowym klijentem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowym to nie, ale powracającym to i owszem :)

      Usuń
  58. Zamykanie konta w Envelo (otwieranego przelewem) to jest jakiś niebywały komediodramat.
    Doradźcie co zrobić. Ręce kompletnie opadają.
    Otóż, na początku kwietnia wysłałam dyspozycję zamknięcia konta, umowy ramowej oraz wygaszenie wszelkich produktów wraz z wycofaniem wszelakich zgód.
    Otrzymałam po czasie informacje, że konto nie może być zamknięta ponieważ potrzebna jest weryfikacja podpisu oraz jego złożenie w PLACÓWCE BANKU LUB POCZTY.
    Tak tez zrobiłam i w połowie maja taką weryfikacje podpisu złożyłam ( zrobiłam zdjęcie dokumentu z pieczątką).
    I co się okazuje ? Z czystej ciekawości wklepałam login i bezproblemowo zalogowałam się do bankowości !
    Faktycznie konto zostało zamknięte, jednak aktywne jest konto oszczędnościowe.
    Zadzwoniłam więc na infolinię :) ( tak wiem, różne osoby są tam pozatrudniane :). Podczas rozmowy dowiedziałam się ciekawych rzeczy. Otóż, po jakichś zmianach taką weryfikację podpisu powinnam złożyć tylko w placówce banku (placówka poczty już odpada). Pan nie potrafił mi odpowiedzieć dlaczego w takim razie jeśli dyspozycja nie została przyjęta z powodu braku weryfikacji, rachunek główny został zamknięty a zgody powyłączane :) Dlaczego został został zostawiony tylko portal do logowania oraz rachunek oszczędnościowy.
    Wiem, że jest obecnie znów promocja na otwarcie konta w Envelo. Przez to zamieszanie gdybym chciała nie mogę z tego skorzystać.
    Co robić ? Pisać reklamacje ? Brak wykonania dyspozycji pomimo informacji, że na poczcie (głównej) weryfikacja została złożona, strata mojego czasu na kolejki, na wpół czynna bankowość elektroniczna która pomimo nie przyjęcia dyspozycji została po części powyłączana i nie mogłam z niej korzystać. Pomieszanie z poplątaniem. Żądać jakichś odszkodowań za wszelkie uchybienia? straszyć arbitrem ?
    Zerknijcie proszę.
    PS. Złotówa spotkałeś się może z takim fantem ?
    PS.2. Przepraszam rozpisałam się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko masowe zgłaszanie takich myków do KNF może coś zmienić, ale gwarancji na to oczywiście nie ma - sorry, ale taki klimat :)

      Usuń
    2. Możesz zadzwonić na inflinię jeszcz raz, może trafisz na kogoś bardziej kumatego. Poza tym na emaila napisać reklamację. Jak masz czas to możesz iść na pocztę i niech to pracownik poczty wyjaśni.

      Usuń
    3. Pracownik poczty? Dobre :)

      Envelo to internetowy odprysk Pocztowego. Banku Pocztowego!

      Usuń
    4. envelo no cóż byłem w usługach finansowych na innej poczcie(niestety na mojej bardzo kumaty pracownik ma urlop) pani twierdziła że po prostu wystarczy się zalogować na konto envelo i je zamknąć, dopiero po moich intensywnych przekonywaniach zadzwoniła do wyższego szczebla i otrzymałem formularz wypowiedzenia umowy

      Usuń
  59. Witam. Gdzie sprawdzić czy obowiązuje okres lojalnościowy dla konta z premią/nagrodą? Nie moge znaleźć takiego zapisu w otrzymanej umowie z banku, czy to oznacza że taki okres nie obowiązuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego typu kwestie mogą być w regulaminie promocji (umowy tego nie obejmuję, gdyż zazwyczaj są jednolite dla wszystkich klientów). Trzeba by więc odszukać regulamin do konkretnej promocji, w której brałeś/-aś udział (w większości promocji tego typu zobowiązań nie ma - zazwyczaj wystarczy utrzymywać konto do momentu wypłaty premii).

      Usuń
  60. Uwaga- W Eurobanku, nie ma już możliwości zamknięcia konta internetowo. Chyba, że ja nie potrafie tego wykonać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed chwilą sprawdziłem - możliwość zamknięcia konta przez bankowość internetową nadal jest dostępna. Po zalogowaniu wg ścieżki: Konta osobiste > szczegóły konta > (i na dole strony można znaleźć przycisk) Zamknij konto

      Usuń
  61. Złotówa
    zmiany w BGŻOptima od 20 grudnia 2018 roku zabiorą nam możliwość internetowego zamykania konta?

    par 31
    Z zastrzeżeniem § 30 ust. 5 [zmiany w regulaminie, wypowiedzenie natychmiastowe też przez EKD], wypowiedzenie Umowy wymaga formy pisemnej z podpisem notarialnie poświadczonym pod rygorem nieważności, (chyba, że oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy zostanie złożone przez Posiadacza w oddziale Banku – wówczas wystarczająca jest zwykła forma pisemna), przy czym Strony uznają za równoważną formę elektroniczną. Okres wypowiedzenia liczony jest od dnia doręczenia drugiej stronie oświadczenia o wypowiedzeniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemal każdy bank działający w Polsce wprowadza zmiany właśnie 20 grudnia :)

      Usuń
  62. Konto bankowe zamykalam raz w życiu, w bzwbk. Pani w oddziale wzięła ode mnie wypowiedzenie, kartę płatniczą która od razu przeciela nożyczkami, i od razu dała mi do podpisania że przeleje na to konto jesCze 25 zl, ponieważ nie mając karty nie będę mogła spełnić warunku płatności kartą, żeby konto było darmowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Popatrz, a mnie w oddziale nie chcieli zamknąć w trybie natychmiastowym, mimo że wchodziła zmiana TOiP i miałam do tego prawo - dziwne, prawda?

      Usuń
    2. Anonimowy 11:58
      Mnie tak chcieli potraktować w PKO, ale napisałam reklamację, bo skoro przy wypowiedzeniu zabierają kart to nie mogę właśnie zrobić nie transakcji, żeby konto było darmowe. Reklamacja uwzględniona oddali pobrana kasę.

      Usuń
  63. Czy w ciągu tego 30-dniowego okresu wypowiedzenia bank naliczy mi opłatę za konto? W moim przypadku (konto Citi Priority) opłata nie jest pobierana, jeśli w danym miesiącu wpłynie 5000 zł. Czy muszę jeszcze zapewnić taki wpływ po złożeniu wypowiedzenia konta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak - warunki prowadzenia konta wciąż obowiązują obie strony w okresie wypowiedzenia.

      Usuń
  64. Ja w przypadku opieszałości przy zamykaniu konta zazwyczaj w reklamacji załączam:

    Proszę o bezzwłoczną korektę tego stanu rzeczy skutkującej zamknięciem w/w kont zgodnie z regulaminową datą.

    Nadmieniam, że w przypadku niespełnienia tego warunku będę zmuszony do poinformowania o tym fakcie odpowiednich organów finansowych.

    PS. Jakim cudem niektóre banki w Polsce, jak np. Alior, mając tak groteskowo długi okres 30 dni na zamknięcie konta notorycznie się z tym spóźniają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PZU jest posiadaczem 30% akcji Alior.

      PS. W przypadku Pekao SA jest jeszcze gorzej, ale tam Skarb Państwa posiada aż 100% akcji :)

      Usuń
    2. Nieprawda. W przypadku Pekao PZU ma 20% akcji, a PFR 12,8%. Ciągle jeszcze UniCredit posiada ponad 6%, a Nationale-Nederlanden nieco powyżej 5%. Pozostali akcjonariusze mają 55,85% akcji. Pekao to bank którego akcje są notowane na giełdzie.

      Usuń
  65. Złożyłem wypowiedzenie umowy zgodnie z szablonem pobranym na stronie bankobranie 4 grudnia 2018.
    Na dzień 13 stycznia 2019 nie posiadam już konta lecz nadal mogę się logować do bankowości internetowej, chociaż przesłałem jasno informację, że "proszę o zamknięcie wszystkich produktów w ramach umowy wraz z zablokowaniem dostępu do bankowości internetowej". Zrobiłem to wysyłając skan poprzez e-mail do banku, Jak widać bank do części treści się odniósł lecz inną całkowicie zignorował. Zastanawiam się czy to jest zgodne z prawem. Pani na infolinii oczywiście pogubiona i nie wie co poradzić. Proponuje deaktywować dostęp do bankowości elektronicznej lecz nie może zapewnić, że to jest jedyna aktywna umowa z bankiem.
    Mam w związku z tym dwa pytania na które może ktokolwiek może mi odpowiedzieć:
    1) Czy ktoś miał taką sytuację i jak można ją rozwiązać?
    2) Czy najczęściej karencja w promocjach bankowych dotyczy tylko posiadania konta czy właśnie jakiejkolwiek umowy z bankiem?
    Dzięki za odpowiedzi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobna sytuacje z CA24 i bankiem Santander. W moim przypadku chodzilo o to ze w Banku trzeba zlozyc osobno wypowiedzenie dostepu do bankowosci internetowej. Rachunek zamkniety, karta zastrzezona, ale mozna nadal sie logowac. Z reguly jest to chyba w bankach bezplatne (wtedy mozna zobaczyc czy ma sie aktywny rachunek), ale warto sie przejsc i wypowiedziec te czesc umowy.

      Usuń
  66. A co w przypadku gdy zamykam konto i mam stan wypowiedzenia umowy 30 dniowy? Czy w okresie tych 30 dni zostanie mi pobrana kwota 15 złoty (bank millenium)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie zostanie, jeśli w poprzednim msc był wpływ 1 tys i jedna płatność

      Usuń
  67. Envelo przez email nie ma możliwości, bo musiałem latac i tak do placówki na poczcie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zamknęli mailem. Może zależy od tego jak konto było otwierane i czy mają wzór podpisu? Bo ja zakładałem w placówce.

      Usuń
  68. Dodaj możliwość zamknięcia konta w Aliorze przez infolinię. Na ich stronie widnieje informacja o takiej możliwości. Podsyłam link: https://www.aliorbank.pl/dodatkowe-informacje/pomoc/pytania-i-odpowiedzi/jak-zamknac-konto.html A dodatkowo dzisiaj przetestowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  69. W BGŻ Optima zamknąłem rachunki zgodnie z powyższą instrukcją, ale nadal posiadam dostęp do bankowości internetowej, ale kont już nie ma (barak rachunków).
    Jak na dobre wypisać się z tego banku i pozbyć bankowości internetowej?
    W oddziale Paribas powiedziano mi, że nie mogą zamknąć BGŻ Optimy.

    OdpowiedzUsuń
  70. Czy gdzieś się coś zmieniło? Każdy bank powinien mieć możliwość zamknięcia konta przez internet. Powinnam już zamknąć BGŻ BNP Paribas oraz Nest Bank.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy nie ma. W BNP przez bankowość nie zamkniesz.

      Usuń
  71. Przydałaby się aktualizacja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co konkretnie wymaga aktualizacji? Bo wpis jest aktualizowany na bieżąco.

      Usuń
    2. Nie jest aktualizowany na bieżąco, np. informację o Raiffeisen Polbank usunąłeś dopiero teraz i zaktualizowałeś tę o BNP Paribas.

      Usuń
  72. w jaki sposób można zamknąć rachunek karty kredytowej w santander consumer bank ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podbijam zapytanie, również interesuję mnie jak zamknąć Kartę Kredytową w Santander Consumer

      Usuń
    2. Pisemnie lub na infolinii.

      Usuń
  73. Jak wypowiedzieć umowę z Santander poprzez wideo rozmowę? Po wybraniu "Twoje sprawy" ---> "Konta" nie pojawia się możliwość wyboru wideo rozmowy ... czyżby to był efekt niedawnej zmiany wyglądu ich strony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podbijam pytanie.

      Usuń
    2. Nie ma już takiej możliwości. Telefon 1-9999.

      Usuń
    3. Złotówa, w Santander nie można obecnie zamknąć konta w trakcie video-rozmowy!

      Usuń
  74. Witam, jeżeli zamykamy konto powiedzmy 1-go listopada, w październiku spełniliśmy warunki bezpłatnego konto, to za okres wypowiedzenia trwający 30 dni będzie pobrana opłata za prowadzenie konta? Co się w zasadzie dzieje w zw okresie wypowiedzenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od banku i trybu pobierania opłat. Najlepiej zawsze spełnić warunki.

      Usuń
  75. Hej,
    Jak zamknąć konto w BNP Paribas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Oddział
      2. List na adres: BNP Paribas, ul. Kasprzaka 10/16, 01-211 Warszawa (odradzam, gdyż ignorują listy
      3. Infolinia: 801 321 123 lub 22 134 00 00

      Usuń
  76. Cześć,
    składał ktoś wypowiedzenie w alior banku? Coś proponują dodatkowo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety żadnej oferty nie dostałem.

      Usuń
  77. Witam,
    Czy w PKO BP mozna zamknąć konto tylko w oddziale i listem?

    OdpowiedzUsuń
  78. Zapomniałam pobrać historię transakcji przed zamknięciem konta w Santanderze. Czy ktoś wie, czy może moja stara historia będzie widoczna w bankowości internetowej po ponownym otwarciu konta w tym banku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Santander zakłada nowe konto o innym numerze. Historii starego konta już nie będzie.

      Usuń
    2. Ja dwa razy wracałem do Santander, wcześniej bzwbk. Mam całą historię od początku. Zawsze też dostawałem ten sam login. Mimo, że przy zamykaniu mówili mi, że wszystko kasują.

      Usuń
    3. W Santanderze login zostaje ten sam. Podobnie jest z odbiorcami. Ale to nie koliduje z możliwością brania udziału w kolejnych promocjach. Ale inaczej jest w Aliorze albo BNP. Tam trzeba mieć zamknięty dostęp.

      Usuń
  79. Mam pytanie, dlaczego banki, a dokładnie, w moim przypadku Crédit Agricole nie respektuje zapisów art. 25 rozporządzenia PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE, i nie uznaje, że kwalifikowany podpis elektroniczny ma skutek prawny równoważny podpisowi własnoręcznemu. Cały czas przesyłam im pdf'a z podpisem kwalifikowanym, a oni cały czas odsyłają mnie na pocztę, albo do oddziału... Założyć konto można przelewem, ale juz wypowiedzieć to jest problem, nawet jeżeli ma się narzędzia w postaci podpisu kwalifikowanego..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bank sam ustala co akceptuje i ma swoje regulacje. Jak mają taki a nie inny tryb zamykania konta to nie muszą akceptować podpisu elektronicznego. Bo mogą przyjmować wypowiedzenia np. tylko pisemnie w placówce.

      Przykładowo w mBanku honorują tylko dowody osobiste choć przecież paszport jest takim samym dokumentem tożsamości.

      Usuń
  80. W kwietniu br. otwieralam w Pekao SA na selfie konto przekorzystne z premią 100 zł. Teraz bede wypowiadać rachunek i turaj pytanie czy na koncie mam zostawić jakąś sumę pieniędzy która potem bank orzeleje na wskazane przy wypowiedzeniu konto w innym banku, czy też muszę sama wyzerować konto (taki wymóg jest np w Citi handlowym ) ?

    OdpowiedzUsuń
  81. Przedwczoraj pofatygowałem się do banku PKO w celu zamknięcia konta (była to chyba moja pierwsza osobista wizyta w baku od 12 lat mimo posiadania kilkunastu kont w różnych bankach w międzyczasie, bo w każdym innym można było to ogarnąć przez bankowość elektroniczną, telefoniczną lub listownie), wszystko poszło sprawnie... (wcześniej bank odrzucił moją listowną dyspozycję zamknięcia ze względu na niezgadzający się podpis - umowa była podpisywana na dworze "na kolanie u kuriera").
    Dzisiaj zauważyłem ze prawdopodobnie od niedawna jest możliwość zamknięcia konta w PKO z poziomu iPKO
    moje sprawy > dyspozycje i zaświadczenia > nowa dyspozycja > konta > zamknięcie konta. Co zdecydowanie ułatwi wszystkim życie :) W moim mieście wszystkie oddziały PKO otwarte są w takich samych godzinach jak ja pracuję, więc musiałem zerwać się godzinkę z pracy...)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  82. Hej,
    Jak zamknąć konto w BNP Paribas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak mowa w powyższym wpisie. List, placówka lub infolinia.

      Usuń
    2. Złożenie dyspozycji zamknięcia EKD w oddziale rutynowo skutkuje tym, że nie zostają zamknięte.

      Usuń
  83. konto w PKO BP można zamknąć w bankowości elektronicznej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie rok temu przecinali nożyczkami kartę w oddziale i jeszcze niesłusznie usiłowali obciążyć opłatą za rzekomy brak wykonania darmowości konta/karty - porażka!

      Usuń
    2. Przedwczoraj składałem dyspozycję zamknięcia konta w Pekao i też mi kartę przecinali nożyczkami.

      Usuń
    3. Czy nie prościej byłoby po prostu zamknąć kartę?

      Usuń
  84. Czy w BOŚ zamykanie ROR wciąż tylko w oddziale albo listownie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podbijam pytanie.

      PS. Aż trudno uwierzyć, że bank rzekomo tak bardzo dbający o środowisko nie umożliwia złożenia dyspozycji zamknięcia konta metodą bezpapierową w sytuacji, gdy lista oddziałów została ostatnio dość mocno skrócona.

      Usuń
    2. Podbijam pytanie ponownie.

      Usuń
    3. BOŚ to niemal taka sama porażka jak Pocztowy - oba omijać szerokim łukiem!

      Usuń
  85. Mam pytanie o zamknięcie konta w banku Alior - mam tam konto z automatycznego przeniesienia z Tmobile. Oprócz tego mam konto w Kantorze Alior. Chcę zamknąć wyłącznie konto w banku, a zachować w kantorze. Przy zaznaczaniu wypowiedzenia umowy ramowej automatycznie zostanie zamknięty również kantor. Konsultant radzi nie wypowiadać umowy ramowej. Czy w takim przypadku będzie można skorzystać w przyszłości z potencjalnych promocji Aliora? Jak zawsze dziękuję za ogrom wiedzy i pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. umowa ramowa będzie blokować złożenie wniosku. Najwyżej wtedy ją zamkniesz i złożysz wniosek uruchamiając od nowa ;)

      Usuń
  86. Konto w Śląskim można zamknąć 'na click' również w bankowości.

    OdpowiedzUsuń
  87. Z tego co mi wiadomo w PKO BP możliwe jest już złożenie dyspozycji zamknięcia rach. przez infolinii, a także bankowość. Podobnie jak w Santanderze, gdzie doszła możliwość zamknięcia przez bankowość

    OdpowiedzUsuń
  88. Podpowiem tylko z moich ostatnich doświadczeń (odrzucenie wniosku o zamknięcie konta poprzez list z wypowiedzeniem) - jeśli zakładamy konto w BNP Parbas poprzez kuriera - aby zamknąć konto należy udać się do oddziału, ponieważ nie mają wzoru naszego podpisu...

    OdpowiedzUsuń
  89. Chce zamknąć konto w Santander z powodu niekorzystnych zmian od 1 lipca 2023. Ale wiem że kolo 15 lipca miala by wpaść na to zamykane konto niewielka kwota. Co w tym przypadku. Bank przeleje to na inne moje konto ? Mozna takowe wogole gdzieś pidać ?

    OdpowiedzUsuń