700 zł od Santandera800 zł od mBanku1070 zł od BNP Paribas1000 zł za kartę Citi650 zł od Millennium500 zł od ING

17.04.2018

Jak zapłacić bonem w sklepach Biedronka? Prosty sposób na realizację kodu z vouchera podczas zakupów

Voucher do wykorzystania podczas zakupów w sklepach Biedronka jest ostatnimi czasy dość popularną nagrodą w promocjach bankowych. Pojawiają się przy tym jednak pytanie jak wykorzystać bon w Biedronce?

Jak wykorzystać kartę podarunkową w Biedronce?Zdarzają się bowiem przypadki, gdy osoby, które otrzymały taki voucher, napotykają na trudności... przy jego realizacji. Zazwyczaj wynikają one z niewiedzy pracowników Biedronki. Skoro szkolenia w tej dziedzinie w największej sieci dyskontów w Polsce szwankują, to wychodzę naprzeciw. Przedstawiam krótki instruktaż i podpowiadam, jak zapłacić kodem z bonu do Biedronki.

Vouchery do Biedronki pojawiają się wśród promocji bankowych już od kilku dobrych miesięcy. Pierwsze takie okazje wystartowały równo z udostępnieniem takiej formy płatności przez Jerenimo Martins. Tak więc niewiedza pracowników jak zrealizować bon na zakupy w Biedronce może tylko dziwić. Pal sześć, że kasjerzy nie wiedzą jak zapłacić bonem (mogli nie załapać się na szkolenie czy chociażby krótki instruktaż kierownika sklepu w tym zakresie). Ale gdy bladego pojęcia o bonach nie mają kierownicy, to coś jest nie tak. Zdaję sobie sprawę, że sieć Biedronka jest olbrzymia - to sklepów tysiące, różne przypadki mogą mieć miejsce, ale nawet te kilka zgłoszonych przez Czytelników to za dużo. Sam także się z tym spotkałem.

Dziś więc podpowiadam co zrobić, gdy i Ciebie spotkała taka sytuacja. Albo nawet jeśli tak się jeszcze nie stało, ale chcesz być przygotowany/-a do tego jak wykorzystać bon na zakupy w Biedronce i z satysfakcją poinstruować kasjera. Dowiedz się, jak zrealizować bon w Biedronce. Sposób jest prosty.

Kod i PLU


Gdy kasjer/-ka zeskanuje wszystkie towary, na kasie powinien/powinna wprowadzić 13-cyfrowy kod z bonu i potwierdzić przyciskiem PLU. I to już wszystko. Rabat zostanie naliczony.

paragon Biedronka potwierdzenie stanu środków na karcie podarunkowej po płatności
Jeśli wartość rabatu z Twego bonu jest niższa niż wartość zakupów, to resztę dopłacisz - także kartą płatniczą (najlepiej taką, która daje korzyści - np. zwrot części wydanej kwoty dzięki moneybackowi).

Gdy zaś wartość bonu nie przekracza kwoty z paragonu, to za zakupy nie zapłacisz ani grosza, a pozostałą kwotę z bonu wykorzystasz podczas kolejnych zakupów. Ile na bonie na zakupy w sklepach Biedronka pozostało? Tego dowiesz się z kasowego wydruku, który otrzymasz od pracownika Biedronki wraz z paragonem (skan takiego dokumentu znajdziesz obok).


Bądź na bieżąco z promocjami. na Twitterze i polub na Facebooku:


58 komentarzy:

  1. Ja 2 tygodnie temu właśnie miałem taką sytuację. Kasjerka nic nie wiedziała o promocji, nie wiedziała jak przyjąć kod. Miałem dzwonić na infolinię Biedronki ale jakoś jeszcze się nie zabrałem za to.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dzikeuje za teb post :)

    OdpowiedzUsuń
  3. WITAM

    Czy ktoś z was uczestniczył w promocji CITI z bonem 50 zł dla Biedornki i pomimo upływu terminu na przyznanie takiego bonu ( tj. do końca marca 2018 r. ) dalej go nie otrzymał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uczestniczyłem w tej promocji tylko nie pamiętam kiedy miał zostać przekazany bon 50zł. Jesteś pewien że do końca marca? Nigdzie nie mogę znaleźć regulaminu.

      Usuń
    2. cytuje regulamin

      O spełnieniu warunków przyznania Nagrody, Uczestnicy zostaną powiadomieni przez Bank poprzez wysłanie wiadomości w systemie bankowości internetowej Citibank Online nie później niż do końca miesiąca następującego po miesiącu, w którym zostały spełnione warunki Oferty.

      Ja spełniłem warunki w lutym a więc powinni mi go przyznać do końca marca 2018 r.

      piszę do nich maile a oni ciągle odpisują , iż trwa procesowanie wszystkich zgłoszeń

      Chyba napiszę do nich reklamację i wyleje swoje żale

      Usuń
    3. Uczestniczyłem w takiej promocji w lutym. Do końca marca odczekałem i nic, więc na początku kwietnia napisałem reklamacje. Rozpatrzyli oczywiście pozytywnie i bon dosłali już. Więc jeżeli termin przysłania bonu u Ciebie upłynął a warunki spełniłeś to się upomnij. Jakieś chyba problemy musieli mieć z weryfikacją bo Citi to zdecydowanie prokliencki bank i premie zawsze wypłaca (a przynajmniej u mnie).

      Usuń
    4. Ja również spełniłam warunki w lutym i dostałam bon 27 albo 28 marca. Dlatego zgadzam się z przedmówcą że najlepiej będzie napisać reklamację.

      Usuń
  4. Warto pamiętać aby zabrać wszystkie papierki od kasjera ( i nie zostawiać w wózku ) bo na wydrukach jest pełny numer bonu podarunkowego. Jeśli została reszta do wykorzystania to kto zna kod może go wykorzystać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również bardzo niepokoi ta kwesta. Płaciłam tymi bonami wielokrotnie, przy wydruku paragonów drukują się dwa bardzo podobne kwitki z pełnym nr kodu bonu. Zdarzały się przypadki, że kasjerka zabierała sobie jeden z tych wydruków ("jeden dla Pani, jeden dla mnie"). I co mam jej powiedzieć: proszę oddać mi oba kwitki bo jest tam mój pełen numer karty??? Jeśli mi nawet odda oba to może zobaczyć analogiczny wydruk na swojej rolce w kasie i wykorzystać pozostałą kwotę. Toż to woła o pomstę do nieba. Jak udowodnisz, że kasę nie Ty wykorzystałeś, będziesz prosił o udostępnienie monitoringu sklepowego???

      UWAŻAJCIE FAKTYCZNIE NA TE KWITKI, dobrze rwijcie wyrzucając je do kosza. Pała Biedronko za tak lekceważący stosunek do ochrony ważnych danych, wręcz środka płatniczego.

      Usuń
    2. a mi się wydaję ze należy się spory ukłon dla biedronki, że nie trzeba na raz wydawać tych pieniędzy a tak zazwyczaj jest

      Usuń
    3. No właśnie, Pani mi chciała to wziąć ale jej to podarłem jej to w rękach.
      Nareszcie teraz już nie jest cały..

      Usuń
  5. ja też ostatnio miałam jazdy w biedronce z bonem. Pierwszy bon na 100 zł już wykorzystałam, a teraz paniusia mi mówi, że u nich nie ma czegoś takiego i na pewno nie w tym sklepie go realizowałam. Myślałam, że coś mnie trafi. Paniusia jeszcze dodała, że nawet na drzwiach jest info o tym, że tu nie realizują takich bonów. JA twardo przy swoim, jak zjawiła się trzecia pani to jakimś cudem udało im się. No więc ja do paniusi, dlaczego wprowadza w błąd ludzi jak nie wie o co chodzi? ona na to, że nigdy się z takim czymś nie spotkała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałem podobnie,za pierwszym razem bez problemów a na innej zmianie nie chcieli zrealizować.Zawołali kierowniczkę a ona też nic nie wie.Zadzwoniła do drugiej biedronki w moim mieście i też tam nic nie wiedzą.Mówię,niech zadzwoni do kasjerki z pierwszej zmiany a ona na to że ta pani jest już po pracy!Wyszło,że to mój problem.Twierdziła,że nie wie czy to mój kupon bo nie ma danych osobowych!W tych sklepach jest fatalny obieg informacji.Później jeszcze kilka razy to ja musiałem edukować kasjerki.

      Usuń
    2. Normalna procedura robienia z klienta idioty zeby sie poczul jak zlodziej

      Usuń
  6. Jak ktoś ma czas niech zadzwoni na infolinię Biedronki żeby wzięli się za douczanie kierowników i pewnie ponownie wysłanie instrukcje dot bonów bo coraz więcej banków daje takie bony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzwonisz, przyjmują zgłoszenie. No ale jak widać nie przekłada to się na wiedzę pracowników prawie 3 tys. sklepów.

      Usuń
    2. Odpisują "Dziękujemy, poprawiny się"
      Zawsze to samo gadanie...

      Usuń
  7. Kod na 400 zł z promocji citi udało się zrealizować za każdym razem podając kartkę z kodem oraz pytając "Wie Pani jak czy wyjaśnić?".

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaki to problem, powiedzieć kasjerce, ze ma wbić te 13 cyfr tak samo jak 13 cyfr z kodu na art?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba to przede wszystkim skądś wiedzieć. Dotąd nikt poinstruować nie potrafił. A największą kompromitacją jest poziom szkolenia pracowników w Biedronce. Dobrze że chociaż płatności kartą wiedzą jak przyjmować.

      Usuń
    2. No jest problem, bo sama miałam takie doświadczenie. Wezwano kierowniczkę, która też nic nie wiedziała, więc zostawiłam zakupy, bo Panie stwierdziły że taki kod to każdy sobie sam może napisać, bo jak wytłumaczysz, jak One swoje. Napisałam do obsługi klienta, odpisano po miesiącu, że przepraszają za zaistniałą sytuację, a personel danej Biedronki poinstruują. Co mi z tego, jak wstydu się najadłam, bo kolejka się zrobiła, ludzie komentowali, że naciągam. Pomijam już, że Pani kierowniczka dużo młodsza ode mnie, a z taka "kulturą" mnie potraktowała, że nawet szkoda komentować. W każdym razie moja przygoda z voucherem i kodem nie należały do miłych niestety :(

      Usuń
    3. Też miałem takie akcje. Raz Pani chciała zapisać sobie na kartce ten numer.... KPINA!
      Nawet padło pytanie: Czy tak można...?
      Przecież wiadomo że tym zarządza system elektroniczny i jak ktoś wymyśli kod to napewno nie wejdzie (chyba, że by trafił 😀😀😀)

      Usuń
  9. Można inaczej, według mnie prościej. Skoro kody można wpisać ręcznie, tak samo jak kod produktu, to tak samo można go przestawić w formie kodu kreskowego i w takiej formie wczytać, tak jak każdy kod z artykułu. Ponieważ kody są trzynasto znakowe, to prawdopodobnie należy zastosować kodowanie według standardu EAN-13. W Internecie pełno jest stron z generatorami takich kodów, istnieją też aplikacje na smartfona. Wystarczy więc wygenerowany kod wydrukować albo spróbować wczytać z ekranu smartfona (nie wiem czy czytnik da radę). Jeśli chodzi o bezpieczeństwo takiego rozwiązania, to raczej mało prawdopodobne, że właściciel strony internetowej albo autor aplikacji będzie w wiedział że to akurat kod rabatowy do sklepu Biedronka w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałem i czytnik w Biedronce nie sczytał mego kodu kreskowego ani z telefonu ani za drugim razem z wydruku. Więc musiało pójść analogowo przez wklepanie cyferek.

      Usuń
    2. Na wykopie pisali, że działa kod kreskowy. Może źle wygenerowałeś. Może złe kodowanie.

      Usuń
    3. Jeszcze jest opcja że kasjerka coś źle próbowała zeskanować acz czytnik chwycił i był komunikat że kod nieprawidłowy

      Usuń
    4. Z tego co kojarzę to Biedronka nie ma czytników do telefonów.

      Usuń
  10. Też mam od pracodawcy takie bony i kasjerzy nie ogarniają, więc zazwyczaj mówię im NUMER I PLU. Lecz czasami wynikają z tego "afery", a gdy kiedyś chciałem wykorzystać kupon 2 maja (wydany w ramach akcji 100 procent taniej) to Pani powiedziała, że dzisiaj informatycy nie pracują.
    Warto zauważyć, że najczęściej wszyscy pracownicy nie wiedzą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszyscy pracownicy nie wiedzą? Zupełnie nikt?

      Usuń
  11. Dziś pierwszy raz skorzystałem z vouchera do Biedronki, zamierzałem płacić kartą jeśli kasjerka nie wiedziałaby jak przyjąć płatność voucherem i wiecie co ? Zapytałem grzecznie: "Czy umie pani przyjmować płatność voucherem?", a ona spojrzała na mnie zdziwiona takim wzrokiem jakby to była oczywista oczywistość i powiedziała "tak". Poszło zupełnie bezproblemowo.

    OdpowiedzUsuń
  12. Warto też wiedzieć, ze istnieje możliwośc płatności więcej niż jednym voucherem za zakupy (na przykład comiesięczne 50 zł z promocji BNP). Jednak ostatnio ani aksjerka, ani kierowniczka nie wiedziały jak to wykonać (a poprzednio udało mi się bez problemu). Czy ktoś potrafi podać instrukcję, jak dodać drugi voucher?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można jeden po drugim. Po prostu kasjerka musi wprowadzić kolejny kod i potwierdzić PLU

      Usuń
  13. No właśnie dzisiaj mi odmówiono zapłaty E kodem stwierdzając że nic takiego nie ma. Skoro Biedronka zawarła taką umowę z bankiem to powinni to realizować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba było zawołać kierownika. A jak i on nie ogarnięty to zgłoś reklamację do Biedronki żeby wyedukowali pracowników. Ten kod, e-kod, bon, karta podarunkowa czy jak zwał tak zwał to żadna tajemna forma płatności. Możesz nawet ją kupić w kasach i doładować żeby np dać komuś w prezencie.

      Usuń
    2. Ja bym próbował w innej Biedrze aż do skutku - należy się :)

      Usuń
    3. "zgłoś reklamację do Biedronki żeby wyedukowali pracowników" - to jest sklep!

      Usuń
  14. Na infolinii niestety też nic nie wiedzą. Ale na szczęście, dzięki temu wpisowi udało się kod zrealizować. Oczywiście kasjera trzeba było prowadzić "za rękę" :)

    OdpowiedzUsuń
  15. dziś znowu problemy w Biedronce, ale już miałam tego doś i poszła skarga do Biura.
    Płaciłąm w tej Biedrze już wiele razy i ostanio nie było problemó a dziś paniusia mi mówi, że mam mieć ksero bonu z banku, bo tak jak jej podałam kod na karteczce to ona tego nie zrealizuje. Kierowniczka to samo, zę WSZYSCY przynoszą ksero (śmiech). po długiej nieprzyjemnej wymianie zdań kazała kasjerce PIERWSZY I OSTATNI raz zrealizować. Kasjerka też ZAWSZE dostawała ksero, a teraz ... taki tekst "ale bon jest na 50 zł, a zakupy za 34, a my przecież reszty nie wydajemy..." no szok, to ja do niej: tyle razy pani realizowała ludziom z ksero i nie wie pani, ze tu żadnej reszty się nie wydaje?
    No to ona to zrealizowała i zabrała mi tękartkę z kodem jako podkładkę za to ksero. NO to ja, że tam jest moje 16 zł więc ja tego kodu pani nie zostawaiam, ale ona musi coś mieć....Ostatecznie zabrałam to ale kierowniczka musiała skresować ten zywdruk z resztą ile zostało, no masakra jakaś.
    ZSkłądając skargę zapytałam czy jest nowy wymóg, ze musi być jakiś panier dla nich, pan NIE MA TAKIEGO WYMOGU!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja kodem płaciłem już kilkanaście razy i nigdy nikt nie chciał żadnego papierka, ksero czy czegokolwiek. Podaję im zawsze kod zapisany w telefonie.

      Usuń
    2. he no raczej telefonu ci nie zabiorą miszcz!

      Usuń
  16. Da się płacić bonem w kasie samoobsługowej?

    OdpowiedzUsuń
  17. Ktoś wie czy przy płatności e-kodem da się skorzystać z rabatów obowiązujących z kartą Moja Biedronka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Rabaty są naliczane na podstawie karty Biedry, a bon to jedna z form płatności za zakupy tak jak karta płatnicza czy gotówka.

      Usuń
  18. Tak właśnie, dzisiaj robiąc zakupy w biedronce dalam kasjerce voucher, ale niestety na paragonie nie widzę, aby rachunek został o tą kwotę pomniejszony. Więc chyba jednak jedna wielka ściena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo voucher procentowo rabatuje produkty dodatkowo ( najdroższe lub nie zrabatowane) i nie czegoś takiego na paragonie -10zł. Dziś daykowomusisz ta sama karta teraz płacić do ktòrej wydano voucher.

      Usuń
  19. PLU (Price Look-Up) to kod identyfikujący dany towar lub usługę, który jest wpisany do bazy towarowej urządzenia fiskalnego.

    OdpowiedzUsuń
  20. "Gdy kasjer/-ka zeskanuje wszystkie towary, na kasie powinien/powinna wprowadzić 13-cyfrowy kod z bonu i potwierdzić przyciskiem PLU. I to już wszystko"

    Sporo Żabek ma obecnie kasy samoobsługowe z opcją płacenia "e-Bon" obok metod płatności kartą oraz BLIK..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żabek? Tu o Biedronce mowa. W samoobsługowych też można bonem płacić.

      Usuń
  21. Czy można gdzieś sprawdzić ważność/pozostałą kwotę karty rabatowej?

    OdpowiedzUsuń
  22. Przykład z wczoraj płatność kodem50 zł z promocji BGŻ, oczywiście pani w kasie nic nie wiedziala o takiej możliwości zapłaty, dopiero po mojej instrukcji dała radę.

    OdpowiedzUsuń
  23. Czy można wykorzystać 2 e bony na raz podczas robienia jednych zakupów?

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam pytanko ,dziś przyszła pani do biedronki z takim oto kodem ...... [6-znakowy kod składający się z liter i cyfr usunąłem - edyt. Mr. Złotówa] i chciała mieć owoce I warzywa zrabatowane bo twierdzi ,że dostała taki kod z media expert i ma tam do wykorzystania 100zl na zakupy. Moim zdaniem powinna ona dostać na maila kod 13 liczbowy ,żeby mogła go wykorzystać. Co sądzicie?

    OdpowiedzUsuń
  25. A ja mam pytanie z innej beczki. Jak wszyscy wiemy, Owadosklep ma kasy samoobsługowe. I tutaj pytanie : czy można sobie, samemu kasujac zakupy, wklepac/zeskanować (z kodu kreskowego zrobionego w generatorze kodów) ten kod bonu bez konieczności potencjalnego starcia z kasjerem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zrealizować w kasie samoobsługowej :) Na etapie wyboru metod płatności wybrać: eKod i po prostu wpisać te 13 cyrf. Sprawdzone - działa.

      Usuń
    2. Potwierdzam - można wpisać kod, choć zeskanować mi się nie udało.

      Usuń