Promocja PKO BP: "Płacę zbliżeniowo BLIKIEM"
"na dzień rozpoczęcia promocji [tj. 1.08.2023 r. - przyp. Mr. Złotówa] masz włączoną płatność zbliżeniową BLIK, i w czasie promocji po raz pierwszy skorzystasz z płatności zbliżeniowej BLIK".
Trzeba przyznać, że zapis to bardzo zaskakujący. Bo pewnie gdy już ktoś ma włączoną usługę płatności zbliżeniowych, to w jakimś celu to zrobił i (najczęściej) z tego korzysta. No a jak ktoś dotąd nie włączał usługi, to - w myśl tego zapisu - teraz na promocję i tak się nie łapie, bo nie miał włączonych płatności zbliżeniowych BLIK na dzień 1.08.2023 r.
Generalnie promocja, gdy już jest organizowana, to co do zasady powinna przekonywać i aktywizować tych, którzy z czegoś dotąd nie korzystają (bo może nawet nie wiedzą, że coś takiego istnieje). Tu mamy jednak sytuację, gdy bank chce jedynie zaktywizować już świadomych klientów, ale dotąd nie płacących zbliżeniowo Blikiem. No ale bank najlepiej zna statystyki, jeśli chodzi o swych klientów i być może takich osób musi być wystarczająco dużo.
Zacytowana treść wytycznych dotyczących tego, kto może wziąć udział, dziwi też ze względu na to, że na stronie promocji znaleźć możemy zapytanie "Jak korzystać z płatności BLIKIEM zbliżeniowym?" i odpowiedź "Ustaw płatności zbliżeniowe BLIK, domyślną formą płatności telefonem: Zaloguj się do aplikacji IKO -> Płatności -> Płatności zbliżeniowe -> Źródło płatności -> zaznacz Płatności zbliżeniowe BLIKIEM i wybierz Potwierdź". Po co więc ta instrukcja dla osób, które na dzień 1.08.2023 r. już powinny mieć włączoną usługę?
No ale mimo wszystko mam nadzieję, że wśród Czytelników bloga znajdą się osoby, które kwalifikują się do udziału i spełniają ten dość wyszukany warunek uczestnictwa.
Ponadto do udziału w promocji niezbędne jest urządzenie z systemem Android (w praktyce konieczny jest też wbudowany w nim moduł NFC umożliwiający płatności zbliżeniowe). Dodatkowo regulamin promocji wyklucza osoby płacące Google Pay (przy czym nie precyzuje czy chodzi tu tylko o PKO BP - acz domyślnie pewnie tak należy założyć).
- wyraź - jeśli takowej jeszcze nie masz - zgodę "na otrzymywanie od banku informacji o charakterze marketingowym (w tym informacji handlowych) za pomocą środków komunikacji elektronicznej, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących" oraz
- wykonaj min. 5 płatności zbliżeniowych Blikiem na łączną kwotę min. 100 zł (przy czym pierwszą płatność musisz zrobić najpóźniej do 31.08.2023 r., a kolejne nie później niż 10 dni od tej pierwszej transakcji).
W promce mogą wziąć udział osoby, które na dzień jej rozpoczęcia czyli 1. sierpnia miały włączoną płatność zbliżeniową BLIK ... czy to jakiś żart?
OdpowiedzUsuńTak, to takie żarty którymi od czasu do czasu PKO BP rozbawia swoich klientów.
UsuńPrzy okazji przypomniał mi się ich poprzedni żart:
https://www.bankobranie.pl/2022/02/pko-bp-dla-aktywnych-8.html
Do dziś nie mam tej nagrody.
Generalnie jednak, póki co i tak te żarty jakoś tam zacierają tym 10% oprocentowaniem na lokacie, 8,5% oprocentowaniem na KO, nagrodami za wpływ wynagrodzenia i jakimiś drobnymi nagrodami za doładowanie i coś jeszcze.
Jeśli ktoś ma tu specyficzne poczucie humoru, to raczej nie PKO :)
UsuńJa w tamtej promce bony dostałem. Ale ta z blikiem to jakaś porażka. Nie łapię się niestety :(
UsuńCzy to prawda, że przelew kwoty w wysokości 20k+ stanowi u nich problem nawet na własne konto w innym banku?
UsuńTak, to prawda, ale na całe szczęście mało kto u nich trzyma aż tyle kasy :)
UsuńPrzelałem wczoraj 100k bez problemu. Są limity jak w każdym banku, trzeba ustawić odpowiedni poziom. Pytanie o cel wypłaty fakt sie pojawiło
UsuńGdzie się pojawiło to pytanie?
UsuńNie prawda. Można przelewać dowolne kwoty. W PKO nie ma górnego limitu przelewów przez bankowość w odróżnieniu od np. Velobanku i Millennium gdzie jest max. 200 tys./dziennie.
UsuńPodobno w celu potwierdzenia dzwonią z banku.
UsuńCzy dzwonią na ten sam numer, na który wysyłają kod do autoryzacji przelewu?
UsuńCo niby potwierdzają dzwoniąc na ten sam numer?
UsuńA na jaki mają zadzwonić? Stacjonarny? Przecież to oczywiste. Ale jeśli ktoś użyłby metod autoryzacyjnych z twojego telefonu za pomocą aplikacji skanującej to już nie odbierze połączenia do ciebie przychodzącego. Więc nie narzekaj na to że dodatkowo zabezpieczają klientów przed wyczyszczeniem konta.
Usuń@Anonimowy, 9 sierpnia 2023, 20:50 - "Pytanie o cel wypłaty fakt sie pojawilo"
UsuńPonawiam moje pytanie: gdzie pojawiło się to pytanie? W trakcie realizacji przelewu na stronie bankowości elektronicznej?
Słyszałem o telefonach z banku w celu potwierdzenia złożenia dyspozycji przelewu, ale nie o pytaniach o jego cel. Zresztą to chyba nie jest ich sprawa, nie?
Usuń@Anonimowy 11 sierpnia 2023 15:42
UsuńNie! Oczywiście że to jest "ich" sprawa.
Ten brak świadomości jest zatrważający. A jak potem ktoś konto wyczyści, to czyja jest to sprawa? Też ich? Jak tak to proszę przedstawić„ odpowiednie dokumenty zwalniające bank z wszelkiej odpowiedzialności za nieuprawnione działania.
To jedno a więc jeszcze nie wszystko w temacie.
@Anonimowy, 9 sierpnia 2023, 20:50 - ponawiam pytanie: gdzie się pojawiło to pytanie o cel wypłaty?
UsuńBlikiem czy zbliżeniowo?
OdpowiedzUsuńTak, BLIK-iem zbliżeniowo 😋
UsuńBlik już kilka miesięcy temu wprowadził możliwość płacenia zbliżeniowego a nie tylko za pomocą kodu.
UsuńBanki udostępniły tą opcję niemal 2 lata temu!
UsuńPKO BP ewidentnie dyskryminuje klientów którzy korzystają z telefonów iPhone z systemem iOS. Powinni mieć takie hasło przed wejściem do banku i na stronie banku: „PKO BP - nie dla Apple”.
OdpowiedzUsuńPłatności zbliżeniowe BLIK można uaktywnić i z nich korzystać tylko na telefonach z Androidem.
Ale to tak jakby kupić Lamborghini a narzekać że na autostradzie można jechać max. 140 km/h. Do zakupu trzeba podchodzić świadomie.
UsuńNa całym świecie rocznie sprzedają jedynie kilka tysięcy sztuk Lambo i kupujący raczej nie są niczym takim zaskoczeni 😋
Usuń@Anonimowy 9 sierpnia 2023 16:10
UsuńiPhone to nie Lamborghini tylko zwykły telefon pod pewnymi względami lepszy niż te na Androidzie ale pod innymi zdecydowanie gorszy. To co użytkownik Androida miał 4 lata temu, w iPhone dopiero będzie w 15 Pro Max i to za kosmiczną cenę.
Natomiast od momentu wprowadzenia płatności zbliżeniowych BLIK mijają 2 lata a oni dalej na system iOS nie ogarnęli tych płatności. Czyli dla co dziesiątego klienta banków w Polsce? A PKO BP organizuje promocję, gdzie po przeprowadzonej segregacji następuje podział na lepszych i gorszych klientów. To może jakaś następna promocja pod kątem koloru skóry?
Jestem użytkownikiem iPhone i mam za to teraz przepraszać PKO BP i przejść na smartfona z Androidem bo ono tak chce i już? Co to jest jak nie dyskryminacja?!
Tak ale to bank polski. Aha! No tak, teraz wszystko jasne.
A oto cytat ze strony banku z opisem tej promki: "Możesz wziąć udział w promocji, jeśli przed jej startem zostały aktywowane płatności zbliżeniowe BLIK na Twoim telefonie, ale nie zostały wykonane jeszcze tą metodą żadne transakcje".
Usuń@Anonimowy 10 sierpnia 2023 23:40
UsuńWidać że kompletnie nie wiesz o czym mówi ten zapis.
Także nie czytasz tego co już tu napisano.
@Anonimowy, 11 sierpnia 2023, 16:09 - dzięki.
UsuńCzy właściciele iPhonów nie mogą skorzystać?
OdpowiedzUsuńTak, jeśli mają też telefon z Androidem.
UsuńPłatności zbliżeniowe BLIK wprowadzono w listopadzie 2021 roku.
Usuń@Anonimowy 9 sierpnia 2023 11:56
UsuńI co z tego wynika?
To nie jest odpowiedź na zadane pytanie. Równie dobrze można odpowiedzieć, że bank X powstał w 1998 roku a bank Y to nawet 1917 roku. I to jeszcze nie wszystko.
@Anonimowy 9 sierpnia 2023 08:14
Nie mogą! I o tym już informuje powyżej @Anonimowy 9 sierpnia 2023 05:30
@Anonimowy, 9 sierpnia 2023, 16:48 - dziękuję!
UsuńCiekawe kiedy PKO podał info o tej promce na swojej stronie?
OdpowiedzUsuńSorry za pytanie, ale co to znaczy blikiem zbliżeniowo? Za pomocą kodu się nie będzie liczyć?
OdpowiedzUsuńPrzeczytaj dokładnie opis.
UsuńDziękuję.
UsuńCytat ze strony promki: "Możesz wziąć udział w promocji, jeśli przed startem promocji aktywowane zostały płatności zbliżeniowe BLIK na Twoim telefonie, ale nie zostały wykonane jeszcze w ten sposób żadne transakcje" - promka wystartowała 1. sierpnia 😋
UsuńNie kodem ale za pomocą NFC czyli zbliżeniowo tak samo jak Google Pay albo Apple pay.
Usuńpodana strona PKO nie działa
OdpowiedzUsuń50 zł za takie cudowania? Porażka do kwadratu. Szkoda czasu i uwagi na takie promocje )))
OdpowiedzUsuńZłotówa zwróć im uwagę, że w regulaminie promocji jest na pewno błąd odnośnie daty włączenia płatności zbliżeniowych... Ty tam masz dobre kontakty z bankami, to załatwisz ;)
OdpowiedzUsuń@Anonimowy 25 sierpnia 2023 22:53
UsuńNie ma błędu. Taką promocje sobie wymyślili. Zapewne po bardzo długich naradach.
"Nagrodzimy pierwszych 10 000 uczestników [...]"
OdpowiedzUsuńWątpię aby znaleźli choćby 500 uczestników dla tej promocji. Owszem, takich którzy będą chcieli skorzystać będzie więcej, jednak ze względu na niespełnienie warunków "promocji", pomimo swoich tytanicznych wysiłków zostaną ostatecznie radośnie zdyskwalifikowani.
To promocja tylko dla tych którzy:
- na dzień rozpoczęcia promocji mają włączoną płatność zbliżeniową BLIK
- w czasie promocji po raz pierwszy skorzystają z płatności zbliżeniowej BLIK
- korzystają z systemu Android na swoim urządzeniu mobilnym
- nie płacą obecnie Google Pay
Nie wiem co by tu można jeszcze dodać żeby w pokrętny sposób wyeliminować praktycznie każdego klienta tegoż - a jakże - banku. 🤣
Ktoś, kto sobie włączył płatność zbliżeniową to po coś to zrobił, zapewne zaraz po takim ruchu wypróbował jak to działa; nie dziwne że takiej promocji nie nagłośnili w reklamie w TV - ludzie by ich wyśmiali.
UsuńPrzecież widać, że ten regulamin był pisany "na kolanie" - pewnie przez jakiegoś stażystę/studenta teraz w wakacje )))
OdpowiedzUsuńBłędnie napisana promocja - prawie nikt nie spełni warunków.
OdpowiedzUsuńBank, jeśli jest poważny, powinien zweryfikować regulamin.